0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارتباط بهداشت و سلامت روانی معلمان تربیت بدنی استان مازندران
نویسندگان :
سیده معصومه مهدی زاده
1
مهتاب سمیعی
2
1- دانشگاه مازندران
2- دانشگاه علوم پزشکی مازندران
کلمات کلیدی :
معلمان تربیت بدنی،بهداشت روان،اوقات فراغت،فعالیتهای ورزشی
چکیده :
بررسی و همبستگی بین سلامت روانی معلمان تربیتبدنی دوره متوسطه استان مازندران پژوهش از نوع همبستگی است. جامعه آماری را کلیه معلمان تربیتبدنی متوسطه اول و دوم استان مازندران تشکیل میدهند که بر اساس جدول مورگان تعداد 113 نفر از معلمان با روش نمونهگیری تصادفی سه شهر از استان بنا بر موقعیت جغرافیایی شرق غرب و مرکز استان انتخاب شدند. روش کار بهصورت تهیه پرسشنامه متغیر سلامت روان کیز (2002) شامل 14 سؤال و 3 مؤلفه (بهزیستی هیجانی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی) میباشد، طراحیشده است. شامل دو بخش توصیفی و استنباطی است. در بخش توصیفی؛ ابتدا به توصیف عوامل جمعیت شناختی و سپس آمار توصیفی مربوط به متغیرهای تحقیق و مؤلفه های آن به تفکیک نمونهها میپردازد. جهت نشان دادن نتایج از جداول و نمودار و جهت محاسبه از آزمونهای آماری مناسب استفادهشده است. همچنین بهمنظور بررسی فرضیههای تحقیق آزمونهای آماری کلموگروف اسمیرنوف جهت بررسی نوع توزیع دادهها (طبیعی و غیرطبیعی بودن) استفاده شده است. نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داد، واریانس سلامت روان معلمان (229/0=Sig، 464/1=(1،337)F) در دو گروه معلمان زن و مرد برابر بوده و با یکدیگر تفاوت معناداری ندارند و فرض برابری واریانسها تأیید میشود. ولی باتوجه به نتایج آزمون آنووا بین سلامت روان معلمان تربیتبدنی زن و مرد (001/0=Sig، 513/23=(1،111)F) تفاوت معناداری وجود دارد. میانگین سلامت روانی معلمان تربیتبدنی زن ( 323/6 ±727/70 =m )بیشتر از سلامت روانی معلمان تربیتبدنی مرد ( 231/7 ± 517/64 = m ) است. نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد که سلامت روانی معلمان تربیت بدنی مرد با توجه به متاهل بودن و استرس های شغلی بیشتر از معلمان زن تربیت بدنی است و رسیدگی عوامل و متصدیان حاکم برجامعه برای کم کردن استرس ها لازم و ضروری است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه بین اخلاق حرفه ای و توانمندسازی مدیران مدارس ابتدایی استان کهگیلویه و بویراحمد
محراب مرادی
نقش اولیا و خانواده در آموزش و پرورش فراگیر
سیده مریم مشعشعی - جعفر نصیرناتری
رهیافت اقتصادی استراتژی اعتدالی در امنیت غذایی
رامین امینی زارع - سیمین امینی زارع
شیوه های نوین تدریس و تاثیر آن بر آموزش و یادگیری
سمیرا نیک طینت ایرج
اقدام پژوهی درباره چگونه می توانم به رفع بی علاقگی دانش آموزان کلاس اول کمک کنم؟
پریسا رحیمی - علی ملکی
تببین رابطه توانمندسازی شغلی با کامیابی و نقش واسطه ای انگیزش شغلی در بین دبیران تربیتبدنی شهر یاسوج
روح اله نیازی - سیمین باقری - فرزانه فرهادپور - نرگس آریا
آسیبشناسی شبکه اجتماعی آموزش دانشآموزان (شاد)
بشری مطلق مهاوی - خلیل زندی
شناسایی و رتبه بندی مؤلفه های مؤثر بر یادگیری در دانشگاه های هزاره سوم
محمد صالحی - سیده زهرا حسینی درونکلایی
تحقق عدالت و نصیب آموزشی برابر در نظام آموزش رسمی
سیمین امینی زارع
طراحی الگوی جامع استعدادپروری موفق ورزشکاران در مدارس والیبال گنبدکاووس
حمیدرضا قزلسفلو - بهنوش رفیعی چایجان - سیده زینب میرزائی - سیده زهرا میرزائی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0