0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش فناوری های آموزشی در تحول آموزش زبان فارسی در مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان بهشهر
نویسندگان :
زهرا نصریان
1
محمد صادق عباسی زیروانی
2
1- دانشگاه فرهنگیان مازندران- پردیس فاطمه الزهرا(س) ساری
2- دانشگاه مازندران- بابلسر
کلمات کلیدی :
فناوری های آموزشی،تحول آموزش،زبان فارسی،متوسطه اول و دوم،شهرستان بهشهر
چکیده :
این تحقیق به منظور بررسی نقش برگردانهای تکنولوژیکی در تحول فرایند آموزش و یادگیری زبان فارسی در مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان بهشهر صورت گرفته است. با پیشرفت فناوریهای آموزشی، استفاده از ابزارهای دیجیتال و نرمافزارهای آموزشی میتواند به تحول چشمگیر در روشها و محتوای درسی در زمینه زبان فارسی منجر شود. در این تحقیق، از روش تحقیق پیش آزمون و پس آزمون استفاده شده است. ابتدا، نیازها و مشکلات موجود در فرایند آموزش و یادگیری زبان فارسی مورد بررسی قرار گرفته و سپس ابزارهای فناوری آموزشی ارائه شده و نحوه استفاده از آنها مورد آموزش قرار گرفته است.نتایج تحقیق نشان میدهند که استفاده هوشمندانه از فناوریهای آموزشی میتواند بهبود محیط آموزشی و ترغیب کننده برای دانشآموزان باشد. از طریق استفاده از نرمافزارها، پلتفرمهای آموزشی و روشهای تعاملی، تمرینات زبانی تعداد زیادی ارائه میشود و تسهیلاتی برای تقویت مهارتهای زبانی دانشآموزان فراهم میشود.با توجه به نتایج به دست آمده، توصیه میشود که مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان بهشهر در تدوین برنامههای آموزشی، به کارگیری فناوریهای آموزشی را در نظر بگیرند و این ابزارها را به عنوان یکی از وسایل اصلی در فرایند آموزش زبان فارسی مد نظر قرار دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تشخیص و پیش بینی پدیده قطع تحریک در ژنراتورهای سنکرون متصل به سیستم های قدرت
حسین اصغرپورعلمداری - فاطمه رنجبربیزکی - عاصف ربیع پور
مطالعه مروری اصول عملیاتی روش تحقیق زمینه ای : گراندد تئوری
صفیه طهماسبی - قاسم علی احسانیان
رابطه آموزش و پژوهش در مدرسه
مهوش دلفان آذر
شیوههای نوین تدریس و تأثیر آن بر آموزش و یادگیری
امیرمحمد رضایی
اثر بخشی آموزش مهارت های روانشناختی بر عملکرد ورزشی
هدیه بهادری - مریم رستم پور - مهدیس دلفان آذری - فاطمه شجاع شفیعی
تاثیر فضای مجازی بر تبعیت از رژیم دارویی بیماران دیابتی
سارا یوسف زاده - فاطمه رنجبرنوعی - زینب سراج - زهرا دلشاد
طراحی برنامه درسی مبتنی بر بازیهای آموزشی در راستای یادگیری مفاهیم پایه
محسن رحیمی - حسن سعادتی
مروری بر تاثیر استرس و اضطراب بر عملکرد تحصیلی دانش اموزان
مرضیه حاجیان - مقداد پورمحمدنسب
بررسی عوامل مؤثر بر هویت حرفه ایی معلم
سپیده سلمانی ملک کلایی
تحلیل محتوای کتب علوم تجربی و مطالعات اجتماعی دوره ی دوم ابتدایی بر اساس مؤلفه های محیط زیست
محدثه فقیه عبدالهی - فاطمه فیاضی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0