0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چالش های نیروی غیر متخصص تربیت بدنی در دستیابی به اهداف درس تربیت بدنی
نویسندگان :
محمد حسین میرسلیمانی
1
فاطمه مسلمی
2
اکرم صلواتی
3
1- آموزش و پرورش اقلید
2- آموزش و پرورش اقلید
3- آموزش و پرورش اقلید
کلمات کلیدی :
استعدادیابی،تربیت بدنی،سواد بدنی،زندگی فعال
چکیده :
تربیت بدنی یکی از دروسی است که در مدارس با سهل انگاری و ساده انگاری مواجهه شده و باید این روند تغییر کند. با توجه به کمبود دبیر تربیت بدنی متخصص در مدارس و استفاده از دبیران غیر متخصص در برگزاری و مدیریت کلاس درس تربیت بدنی عاملی برای بروز چالش هایی در دستیابی به اهداف کلان درس تربیت بدنی در مقاطع آموزشی درس تربیت بدنی با عنوان سواد بدنی، استعدادیابی ورزشی و فرهنگ زندگی فعال گردیده است. دبیران غیر تخصصی تربیت بدنی در تولید و ارائه ی محتوا تربیت بدنی به دانش آموزان به عدم دانش علوم ورزشی عملکرد ضعیفی دارند و صرفا سعی در روزمرگی در این درس بدون هدف خاص هستند. بی توجهی به درس تربیت بدنی بویژه مقطع ابتدایی به گونه ای است که مشکلات کم تحرکی یا بی تحرکی جامعه در حال افزایش است و انتقال دانش سواد بدنی نیز برای دانش آموزان حاصل نمی شود و این عدم دانش عاملی برای شرکت نکردن در فرصت های آموزشی درون و برون مدرسه ای است. عدم دانش سواد بدنی دانش آموزان سبب پایین آمدن اعتماد به نفس دانش آموزان در توانایی خود برای اجرای فعالیت های ورزشی و در ادامه از دست دادن فرصت های آموزشی و تمرینی آنان می گردد که این فرایند در قالب چرخه سواد بدنی منفی نمایان می گردد و در ادامه بحث استعدادیابی ورزشی و فرهنگ زندگی فعال دانش آموزان و آینده سازان جامعه را با خطر جدی روبرو می کند. چالش های نیروی غیر متخصص درس تربیت بدنی در چرخه ی منفی اهداف درس تربیت بدنی را می توان مورد بررسی قرار داد. مقاله ی حاضر سعی در شناسایی و معرفی این چالش ها دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی ارتباط روحیه رقابت-همکاری با اضطراب در بین معلمان ابتدایی
عباسعلی معافی - محمودرضا نظری - رضا براری
استفاده از اقدام پژوهی برای مشارکت فعال دانش آموزان در فعالیت های گروهی
سیده بتول حسینی
چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم را به خوردن صبحانه تشویق کنم؟
آمنه مهدی زاده
اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان اول ابتدایی
سید معصومه حسینی
تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه چهارم ابتدایی براساس مولفه های هویت فرهنگی
نیما جمشیدی کمرودی - امیرحسین سلطانی فلاح - زهرا پورشعبان کشکانی
اهمیت اوقات فراغت در تربیت اخلاقی دانش آموزان
محمدرضا محمدزاده رهنی - محسن معتمدی - علی شیعه علی
اثربخشی واقعیت درمانی بر ترس از موفقیت، سرمایه روانشناختی و حمایت اجتماعی دانشجویان
علی خویی - ماندانا محمودجانلو
آموزش و یادگیری مبتنی بر وب
حمیدرضا محمدی - ملیحه بهزادکلایی - فاطمه زهرا تقی پور علی تپه
چگونه توانستم علاقه دانش آموزان کلاسم را به درس هنر بیشتر کنم؟
ناصر علیمرادی - معصومه بازدار - دنیا محمود نژاد
روشهای نوین آموزش و پژوهش
سکینه شمس - نسرین فرهودی نیا - حمیرا منصور سمایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0