0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم میزان علاقمندی و در پی آن کیفیت یادگیری درس علوم را در دانش آموزان کلاس پنجم افزایش دهم.
نویسندگان :
نفیسه علمی نیک
1
1- اموزش و پرورش ناحیه 4 قم
کلمات کلیدی :
علوم، کاوشگری، حل مسئله، آزمون عملکردی،طرح درس
چکیده :
این اقدام پژوهی در پایه پنجم با فراوانی 31 نفر انجام شده. مساله مورد نظر بی توجهی و غیرفعال بودن بیشتر دانش آموزان کلاس درفعالیت های درس علوم و عدم رضایت آموزگارو والدین از نتیجه آزمون های آنان بوده، هدف از انجام، افزایش ﻋﻼﻗﻪﻣﻨﺪی ومیزان فعال بودن و بهبود کیفیت یادگیری در درس علوم همچنین پیشرفت آن ها در آزمون ها بوده است. پژوهشگر با استفاده از روش های علمی مرسوم در اقدام-پژوهی با جمع آوری داده های مورد نیاز از منابع (نتایج پرسشنامه، مصاحبه...)به شناسایی عوامل موثر بر ایجاد مساله، یافتن راه حل ها و تجزیه تحلیل کمی کیفی آن ها پرداخت. پس از انتخاب راه حل مناسب از میان راه های پیشنهادی و اعتبار بخشی به آنها توسط صاحب نظران آنها را اجرا نمود. در پایان موفق گردید فراوانی دانش آموزان ﻋﻼﻗﻪﻣﻨﺪ به یادگیری ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ و کاوشگری را افزایش داده، تعداد افراد علاقه مند به حذف علوم را کاهش دهد. با مقایسه نتایج آزمون های ابتدای سال با اردیبهشت، مشخص شد میانگین رتبه خیلی خوب افزایش و ملاک های خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش کاهش پیدا کرده. نتیجه: ﯾﺎدﮔﯿﺮي ﻣﺸﺎرﮐﺘﯽ-گروهی، روش های نوین تدریس، به کارگیری فن آوری ها و روش های متنوع ارزیابی، ایجاد نشاط در کلاس و تغییر محیط، توجه به تفاوت های فردی در تدریس، تشویق و ارائه تکالیف می تواند معلمان را برای علاقه مند سازی دانش آموزان و بهبود کیفیت یادگیری کمک نماید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
توانمند سازی معلمان در دوران کرونا با گروه سواد رسانه و تدریس اورژانسی
کوثر کاظمی فلوردی - پرستو پرتقالی
بررسی نقش فناوری اطلاعات در تحقق و پیشبرد راهبردهای اقتصاد مقاومتی
علی توسلی - نگین صادقی
بررسی روش بارش مغزی در تدریس
زینب رضوانی - سیده فاطمه سیدی افراپلی
تاثیر و تاثر نظریه و عمل و رابطه ی آنها از دیدگاه ویگوتسکی
مریم عبدالملکی - فرزانه فروزانفر - ارینب عبدالملکی - فاطمه عبدالملکی
اهمیت کارآفرینی در آموزش زیست شناسی
سعید محسنی پور - زهرا قاسم زاده - نرجس لطفی قادیکلایی - زینب بابکی - فاطمه شاکری
رابطه هوش هیجانی دبیران با تقکر خلاق دانش آموزان
ابراهیم یاحقی
فن آوری و مهارت های حرفه ای و رویکردهای نوین آموزشی معلمان ریاضی دوره متوسطه در عصرجدید
عفت شیخی
تحلیل محتوای کتاب درسی علوم دوم ابتدایی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد
مسعود اسلامی کلیجی - احسان عمویی اسرمی - محسن ربیعی قادی - حامد رحیمی دادکلایی - سید محمد حسین رضایی مقدم
بررسی نقش فرم والدسنجی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
مریم منصورسمائی - حمیدرضا امیری آبدبوچالی
بررسی نظری تاثیر رهبری معنوی بر چابکی سازمانی و سرمایه فکری
مهناز رحمتی کزاز - محمد متاجی نیمور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0