0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تببین مدل رگرسیونی بهرهوری نیروی انسانی و دانشآفرینی در ورزش با نقش میانجی تعلق خاطر کاری در معلمان تربیت بدنی بیرجند
نویسندگان :
عاطفه آبیار
1
1- دانشگاه آزاد بیرجند
کلمات کلیدی :
بهرهوری نیروی انسانی
چکیده :
هدف از تحقیق حاضر تببین مدل رگرسیونی بهرهوری نیروی انسانی و دانشآفرینی در ورزش با نقش میانجی تعلق خاطر کاری در معلمان تربیت بدنی بیرجند بود. پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه معلمان تربیت بدنی بیرجند تشکیل میدهند (244 نفر) که بر اساس جدول مورگان تعداد 148 نفر به شکل تصادفی ساده به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه دانشآفرینی در ورزش ﻻوﺳﻮن (2003) و پرسشنامه استاندارد تعلق خاطر شافلی (2003) و پرسشنامه بهرهوری نيروي انساني هرسي و گلداسميت (1980) بود. برای تجزیهوتحلیل دادهها در سطح آمار توصیفی از جدول فراوانی و درصد فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد و در سطح آمار استنباطی از آزمون K-S و آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد بین بهرهوری نیروی انسانی با دانشآفرینی در ورزش و تعلق خاطر کاری در معلمان تربیت بدنی بیرجند همبستگی معنادار وجود دارد. در نتیجه باید سعی شود کارمندان متعهدی برای سازمان تربیت شود و مدیران میتوانند با برآورده کردن نیازهای اساسی کارکنان، برقراری اعتماد متقابل میان خود و آنها و ایجاد یک فرهنگ عاری از سرزنش، آنها را نسبت به سازمان متعهد کنند..
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری برعوامل موثردرپیشرفت تحصیلی دانشآموزان
نرجس سلیمانپور - سلمان حیدری - محمدرضا حیدری
بررسی اثر گذاری فعالیت های فرهنگیوهنری بر رشد و شکوفایی استعداد های دانشآموزان خراسانرضوی
میثم امانی
بررسی رابطه سبک های فرزند پروری با جرأت ورزی دانشآموزان
آیت قدوسی نژاد - سالار عبدالملکی - محمد عبدالملکی - پیمان ساعدی
تبيين چالشهاي بينالمللي كردن برنامههاي درسي در آموزش عالي ايران
شهرزاد سرخوش - پروانه کهریزی - بتول فقیه آرام
تدریس لگاریتم با نمایش تصاویر جذاب
فاطمه مقصودی - مهدی عباسی مود
تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات بر افزایش فعالیت گروهی دانش آموزان ابتدایی
نعیمه اولیایی
مروری بر برنامه درسی مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی با تکیه بر سند تحول بنیادین
علیرضا قربانی - رسول شریفی نجف آبادی
عوامل موثر بر یادگیری آنلاین ادراک شده دانش آموزان
مرضیه حیدری - لیلا مقصودی - فاطمه بهادری
تبیین مؤلفههای مدیریت کلاس درس براساس توسعه حرفهای دبیران دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس
مهرزاد باروج کیاکلایی - سیما سیمیاری
بررسی اثربخشی آموزش سخت رویی بر افزایش خودکنترلی و خودمحوری دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان نیک شهر
احمد درزاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0