0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تبیین مؤلفههای مدیریت کلاس درس براساس توسعه حرفهای دبیران دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس
نویسندگان :
مهرزاد باروج کیاکلایی
1
سیما سیمیاری
2
1- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
2- دبیرستانهای ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
مدیریت کلاس درس، توسعه حرفهای معلمان، دوره متوسطه
چکیده :
هدف پژوهش حاضر تبیین مؤلفههای مدیریت کلاس درس براساس توسعه حرفهای دبیران دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل تمامی دبیران دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس به تعداد 221 نفر بود که در سال تحصیلی 98-1397 مشغول به کار بودهاند. براساس فرمول کوکران 141 دبیر (70 زن و 71 مرد) به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری دادهها، پرسشنامههای استاندارد مدیریت کلاس درس عبدالهی و همکاران (1393) و توسعه حرفهای معلمان ایوبی (1393) بودند. برای تجزیه و تحلیل فرضیهها از آزمون رگرسیون چندمتغیره به روش گام به گام در نرمافزار آماری SPSS22 استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که مؤلفههای توسعه حرفهای دبیران (رشد و بالندگی منابع انسانی، فناوری آموزشی، محیط یادگیری، ارزیابی، همکاری و تشریک مساعی) 3/70 درصد تغییرات مدیریت کلاس درس را پیشبینی میکنند. همچنین، مؤلفههای محیط یادگیری، طراحی آموزشی و تحقیقمحوری 4/28 درصد از تغییرات برنامهریزی و آمادگی، متغیرهای رشد و بالندگی منابع انسانی، همکاری و تشریک مساعی و ارزیابی 2/45 درصد از تغییرات مدیریت و سازماندهی کلاس درس و متغیرهای رشد و بالندگی منابع انسانی، دانش موضوعی، ارزیابی، همکاری و تشریک مساعی و محیط یادگیری 4/76 درصد از تغییرات نظارت بر پیشرفت دانشآموزان را پیشبینی میکنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تطبیقی تعلیم و تربیت اسلامی در آثار شهید مطهری و دکتر علی شریعتمداری
فاطمه خادمی
بررسی تاثیر حمایت سازمانی ادراک شده بر نشاط سازمانی و اخلاق حرفه ای معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تربت حیدریه
حسین مومنی مهموئی - ایمان فخاریان تربتی
ارزیابی کار گروهی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان در سطح گروهی
سکینه یعقوبی بصیر - سکینه مختاری - عفت ندیمی قلعه بابو
بررسی تاثیرات فرایض دینی در عملکرد رفتاری فرزندان
مسعود قمری - لیلا قمری - معصومه جانجانی
اقدامات و راهکارها برای ارزشیابی موثر و اثر بخش دانش آموزان در فضای مجازی
مژگان هادیان - معصومه ابوئی آهنگر کلائی
رابطه بررسی رابطه ساده وچندگانه ارتباط والدین با مدرسه با ناهنجاری های رفتاری تحصیلی دانش آموزان پسر دبیرستان های شهر گرگان
ابوالفضل بخشی پور - سعید زرگران
تاثیر هوش هیجانی بر یادگیری الکترونیکی
حسین پیراهش - معصومه بناساز
بررسی میزان تحقق اهداف دروس علوم انسانی (تاریخ، اجتماعی، دین و زندگی و ...) در رفتارهای دینی دانش آموزان دوره اول متوسطه استان گلستان
رویا زاغی
چارچوب امنیتی مبتنی بر زنجیره بلوکی و یادگیری عمیق برای اینترنت اشیا هوشمند مجهز به مخابرات نسل پنجم
مرضیه خدادوستان - فرهاد زائری - علیرضا خزاعی
بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی در کاهش رفتارهای نامطلوب کلاسی دانشآموزان دارای اختلال ADHD
فرشید خدرلو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0