0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی براساس روش ویلیام رومی
نویسندگان :
مرزبان ادیب منش
1
علی امیری
2
1- دانشگاه فرهنگیان
2- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
واژگان کلیدی: تحلیل محتوا، ویلیام رومی، علوم تجربی پایه ی چهارم، فعال و غیر فعال
چکیده :
پژوهش حاضر به هدف، تحلیل محتوای کتاب درسی علوم تجربی چهارم ابتدایی از لحاظ میزان فعال بودن، تصاویر و تمارین انجام شده است. نوع تحقیق در این پژوهش توصیفی و روش آن، تحلیل محتوا براساس روش ویلیام رومی است. واحد تحلیل، تمارین و تصاویر در نظر گرفته شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کتاب علوم تجربی چهارم می باشد، حجم نمونه هم شامل تمرین ها و تصاویر کتاب مذکور بودند که از هر مورد ده نمونه به صورت تصادفی انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی استفاده شد. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که تصاویر کتاب علوم با ضریب درگیری75/1، متنی فعال و پویاست و دانش آموزان را به فعالیت وا می دارد. تمرین های کتاب هم با ضریب درگیری 15/0 ،غیر فعال و غیر پویا است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تجربه تعلیم و تربیت از دیدگاه جان دیوئی
امیر فیاض - عادل شمشیریان - مهشید فیاض - رویا رجب زاده
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان براساس تکنیک ویلیام رومی
مونا سالاری فرد
اثربخشی قصه درمانی بر عزت نفس دانش آموزان دوره اول ابتدایی
اسماعیل صادق نژاد
تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با روش ویلیام رومی
سعید شعبانی آستانی - فاطمه زهرا ظاهری
نقش تعاملی خانواده و مدرسه در شکل گیری هویت اسلامی – ایرانی
علی صالحی
شناسایی مهمترین عوامل موثر بر انگیزش و مدیریت منابع انسانی در پروژه های عمرانی
سجاد صالحی
مزایا و چالشهای بکارگیری تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی
زهرا لاچینی - سبحان اعظمی
تبیین رابطه سبک رهبری خدمتگزار مدیران بر یادگیری و عملکرد ورزشی معلمان تربیتبدنی استان خراسان جنوبی
کاظم چراغ بیرجندی - کاظم عقیقی
اقدامات و راهکارها برای ارزشیابی موثر و اثر بخش دانش آموزان در فضای مجازی
مژگان هادیان - معصومه ابوئی آهنگر کلائی
هوش مصنوعی در کلاسهای درس: فرصتها و چالشها
سمانه اسکو - لیلا رضایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0