0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش سازگاری اجتماعی و مهارت های ارتباطی در پیش بینی ابرازگری هیجانی دانش آموزان
نویسندگان :
پژمان تقی زاده
1
سیده مریم جعفرپور
2
سمانه بیدل
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی چالوس
2- دانشگاه آزاداسلامی واحد ساری
3- دانشگاه آزاداسلامی واحد ساری
کلمات کلیدی :
سازگاری اجتماعی،مهارت های ارتباطی،ابرازگری هیجانی
چکیده :
هدف اصلی این پژوهش «نقش سازگاری اجتماعی و مهارت های ارتباطی در پیش بینی ابرازگری هیجانی دانش آموزان» بود. روش پژوهش در این مطالعه توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ساری در سال تحصیلی 1402-1401 به تعداد 2785 نفر می باشد. تعداد نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 338 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد سازگاری اجتماعی کینگ و امونز (1990)، سازگاری اجتماعی سین ها و سینگ (1993) و مهارت های ارتباطی بُرتون (1990) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرونف و ضريب همبستگي پيرسون و رگرسیون چند متغیره به کمک نرم افزار SPSS تجزيه و تحليل شد. نتایج نشان داد که بین سازگاری اجتماعی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین متغیرهای پیش بین در مجموع می توانند 32 درصد از واریانس ابرازگری هیجانی دانش آموزان را پیش بینی نمایند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر منطق فازی
مژگان اسلامی نسب - راضیه باب الحوائجی
اندازه گیری دیدگاه والدین و دانش آموزان نسبت به آموزش ریاضی با استفاده از مدل رش
شعله عطایی
پیش بینی وقوع gvca در وضعیت استراحت برای بیماران دچار پارکینسون با استفاده از سیستم عصبی- فازی و الگوریتم بهینه سازی انبوه ذرات
عبداله احمدی - حسن زارع
مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان، ضرورتها و راهبردها
بیژن مصطفی پورکندلوسی - فاطمه کشوری محبوب
بررسی تاثیر شیوه نوین تدریس در آموزش مجازی
فاطمه مرادی وهرانی - سعیده بنیاد - زینب مرادلو
نظریه های خود مراقبتی و ارتقای سلامت در راستای خودکارآمدی دانش آموزان دوره ابتدایی (7 تا 12 سال)
پردیس حیدری
EXISTENCE METHODS IN p-ADIC POTENTIAL THEORY
KIANOOSH SABZIPOUR
ارائه الگوئی جهت طراحی نرم افزارهای آموزش ریاضی
مرتضی گرزین نژاد
استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در تدریس درس زبان انگلیسی به شیوه ارتباطی ( CLT)
سیما عطایی - فرزانه اکبری - رضا انوری پور
مطالعه مروری اصول عملیاتی روش تحقیق زمینه ای : گراندد تئوری
صفیه طهماسبی - قاسم علی احسانیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0