0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
یادگیری زدایی و نقش آن بر تدریس نوین در نظام تعلیم و تربیت
نویسندگان :
مریم فقیه نصیری
1
1- ازاد
کلمات کلیدی :
یادگیری زدایی،یادگیری،آموزش نوین،نظام تعلیم وتربیت.
چکیده :
این تحقیق بررسی یادگیری زدایی و نقش آن بر تدریس نوین در نظام تعلیم و تربیت میان مدرسان دانشکده فنی وحرفه ای قدسیه شهر ساری را بررسی کرده است. جامعهی آماری در این تحقیق شامل کلیهی اساتید است که در دانشکده در سال 1400 فعالیت داشتند و تعداد آنها 140 نفر است. روش نمونه گیری، روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای است و طبق جدول مورگان تعداد103نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند . ابزار گرد آوری اطلاعات شامل پرسشنامهی سه قسمتی است که برای فرضیه های تحقیق بکار برده شد.. به منظور روایی، روایی محتوا و آزمون کی -میر به کار برده شد و پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد که به ترتیب 802/0 و 791/0 شد. تجزیه و تحلیل دادهها با نرم افزاراس پی اس اس در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی و آزمونهایTو رگرسیون انجام شد. تجزیه و تحلیل دادهها موثر بودن یادگیری زدایی را در آموزش نوین نشان داد. پیشنهاد مهم این است که دانش جدید مفید بدون ایجاد تعادل در یادگیری ویادگیری زدایی ایجاد نخواهد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی عوامل کاهنده انگیزه معلمان ابتدایی غرب مازندران و پیشنهاد راهکارهایی برای مقابله با آنها
محمد غفاری مجلج - سعید صفدری
تبیین ارتباط یادگیری سازمانی و حمایت اجتماعی با نقش واسطهای همدلی شغلی در دبیران تربیتبدنی استان سیستان و بلوچستان
کاظم چراغ بیرجندی - میثم حسین زاده
آموزش عالی و جهانی شدن
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - پرتو سادات یزدانی
میزان توجه به ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی در محتوای کتاب فارسی پایه اول
وحید بنیسی - لیلا غلامی مهرا - آرزو عرفان
تبدیل سفره به ازمایشگاه علوم
مریم محمدی خشوئی
تفهیم مسائل استوکیومتری شیمی با تولید محتوای الکترونیکی
علیرضا ناصری مود - امیرحسین محمدنیا جنید
بررسی رابطه ی امید با سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان ابتدایی شهرستان امیدیه
محمدرضا انصاری نیکو - زهره جوکار - زهرا حلاوت - مهرانگیز رحیمی رضایی
تحلیل محتوای برنامه درسی فارسی سال پنجم وششم ابتدایی بر اساس شاخص مک لافلین
احسان عمویی اسرمی - خدیجه عباسی رستمکلاته - نسیم منصوری
چگونه توانستم با آگاهی سازی آسیب های ارتباط ودوستی با جنس مخالف درفضای مجازی (تلفن همراه )رادر دانش آموزان کلاس (مریم 2) پس از کرونا وبازگشت به مدرسه کاهش دهم ؟
زهرا منوچهری - پرویز نیک روش
مدیریت کلاس درس : چشم انداز و رویکرد رهبری معلمان
سید رضا موسوی - رضا بیات - بهرنگ میرزابیگی - محمدرضا بوربور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0