0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه بین پذیرش و ذهن آگاهی با امید به زندگی در خانواده های دارای فرزند اوتیسم شهرستان ساری
نویسندگان :
عماد روشن قیاس
1
نجیمه سعدالهی اسرمی
2
1- آموزش و پرورش شهرستان ساری
2- آموزش و پرورش شهرستان ساری
کلمات کلیدی :
اوتیسم،امید به زندگی،ذهن آگاهی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین پذیرش و ذهن آگاهی با امید به زندگی در خانواده های دارای فرزند اوتیسم شهرستان ساری انجام گرفته است. این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد و جامعه ی آماری آن شامل کلیه خانواده های دارای فرزند اوتیسم به تعداد 50 نفر در شهرستان ساری می باشد. کلیه خانواده های دانش آموزان دارای فرزند اوتیسم در شهرستان ساری که تعداد آن ها به گزارش مرکز اوتیسم شهرستان ساری 50 نفر بودند در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه پذیرش بی قید و شرط خود (USAQ) و پرسشنامه امید به زندگی و پرسشنامه ۵ عاملی ذهن آگاهی انجام گرفته است. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که هر دو متغیر پذیرش و ذهن آگاهی به عنوان متغیرهای مستقل بر روی امید به زندگی تاثیر معناداری میگذارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شبکه های عصبی کوانتومی: گامی به سوی هوش مصنوعی نسل بعد
علی قدیمی
تدریس ریاضی و علوم تجربی مقطع ابتدایی به کمک نرمافزار آموزشی و آزمایشگاه مجازی
مهسا رضایی
آموزش الکترونیکی و تاثیر آن بر کیفیت یادگیری اثربخش الکترونیکی
فریبا سروری
بررسی رابطه ادراک از عدالت آموزشی با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی
مریم لطفی - بهنام اکبری - پریسا لطفی
بررسي صلاحيت هاي حرفه اي معلمان در آموزش موثر علوم تجربي و رياضي
فاطمه عبدالمحمدی - احسان غلامی - مهدی شریفیان
فرصت ها و چالشهای استفاده از هوش مصنوعی درآموزش
علیرضا ناصری مود - زهرا مودی
تاثیر موسیقی بریادگیری دروس یاضی و فارسی
سید علیرضا موسوی
چگونه توانستم با استفاده از راهبردهای تلفیقی، مشکل ترس از درس املا دانشآموز پایه دوم کلاسم را بهبود بخشم؟
اکرم دماوندی
شیوه ها و راهکارهای سلامت بهداشت روان
فاطمه نصرالهی نیا - ریحانه فریدی
ارزشیابی کیفی توصیفی فرایند اجرا و نتایج
نگار کاری زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0