0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
روش های نوین و فعال در تدریس
نویسندگان :
زینب رضوانی
1
نرگس مصلحی
2
مریم حقیقت
3
میترا ناصری مقدم
4
سارا نعمتی چلابی
5
1- آموزش و پرورش آمل
2- آموزش و پرورش آمل
3- آموزش و پرورش آمل
4- آموزش و پرورش آمل
5- آموزش و پرورش آمل
کلمات کلیدی :
روش تدریس،یادگیری،روش نوین،پیشرفت،خلاقیت
چکیده :
از مراحل مهم طراحی آموزش، انتخاب روش تدریس است که یکی از شاخص های مهم در یادگیری دانش آموزان محسوب می شود. روش تدریس در واقع مجموعهای از اصول، فعالیتهای آموزشی و روشهای مدیریتی است که معلم برای دستیابی به اهداف یاددهی-یادگیری در کلاس درس خود به کار میگیرد. از بین روش های تدریس سنتی و نوین ، تحلیل داده ها نشانگر آن است که روش های نوین پیشرفت و خلاقیت دانش آموزان را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. از آنجایی که یادگیری موثر، تنها کسب و ذخیره سازی اطلاعات و دانش ها نیست بلکه یادگیری موثر و کارآمد تقویت و گسترش مهارت های ذهنی، فیزیکی و طرز تفکر می باشد لذا استفاده از روش های نوین تدریس در مقایسه با روشهای سنتی در تقویت این مهارت ها کارآمدتر است.در این مقاله سعی شده است انواع روش های تدریس فعال به اختصار توضیح داده شود تا با توجه به ویژگی های هر روش و با توجه به ویژگی های دانش آموزان, متناسب ترین روش تدریس برای فعال و پویا ساختن فعالیت های آموزشی انتخاب شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش بازی بر خلاقیت و مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی
سید محسن باقرنژاد - سحر رستار
مقایسه نسبت طول انگشت دوم به چهارم و منتخبی از هورمونهای جنسی درمردان جوان تیم ملی دو و میدانی
علیرضا براری - فهیمه کلهر - آسیه عباسی دلویی
تاثیر تعداد فرزندان در خانواده بر اضطراب (اضطراب جدایی و هراس اجتماعی) دانش آموزان پایه ششم دبستان وحدت منطقه بهارستان1 سال تحصیلی 03-1402
نارگل برزگررحیمی - مریم یاری - فاطمه زهرا محمودی
نقش معلمان در توسعه و تقویت مهارت های ارتباطی بین دانش آموزان
سمانه امیری - ندا عموزاد - سمانه بابائی شیب آبندانی - محبوبه مدرسی
مقایسه آموزش و پرورش ایران با ژاپن و آلمان
مرتضی خیرآبادی - مجید الیاسی کلهودشتی - مهدیه ادبی فیروزجایی - علی میرزایی
ارزیابی مبتنی بر برقراری ارتباطات و اتصالات ریاضی گامی در جهت تحقق یادگیری معنادار و ایجاد انگیزه برای دانشآموزان
مهدیه اجدادی - محمدجواد اسلام پور - فهیمه کلاهدوز
چگونه توانستیم با استفاده ازکتاب الکترونیک، یادگیری را در دانش آموزان چندپایه بهبود بخشیم؟
سپیده شیرزادپور - طاهره عقدکی
بررسی تاثیر ict بر توسعه صلاحیت حرفه ای معلمان
سمانه امیری
خودسازی، جوهره تربیت موفق و پرورش انسان متعادل
زهرا بی نیاز
پرورش خلاقیت در یادگیری مبتنی بر فناوری؛ باورهای معلمان درباره خلاقیت مبتنی بر فناوری
مریم حسن زاده - زینب صفائیان - فاطمه محمدجان نتاج - زهرا قاسم زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0