0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر تشویق و تنبیه در تعلیم و تربیت
نویسندگان :
هانیه جعفرنیا صومعه سرایی
1
حسن جعفرنیا صومعه سرایی
2
1- اداره آموزش و پرورش چالوس
2- آموزش و پرورش عباس آباد
کلمات کلیدی :
تعلیم و تربیت،تشویق،تنبیه،دانشآموز
چکیده :
تشویق و تنبیه دو روش تربیتی در فرایند تعلیم و تربیت بوده و استفاده از آن هم در تعلیم و تربیت رسمی و مدرسه، هم در تعلیم و تربیت غیر رسمی و خانواده رایج بوده است. تشویق و تنبیه در ابعاد مختلف زندگی انسان به ویژه آموزش نقش پر رنگی دارد که در بعد دینی هم مورد توجه قرار گرفته است. هدف این مطالعه بررسی چگونگی نقش تشویق و تنبیه در تعلیم و تربیت با تکیه بر پژوهشها و دیدگاههای مختلف میباشد و به تأثیرات آن بر فرایند یادگیری و رشد فردی پرداخته و دادهها با روش کتابخانهای و سندکاوی گردآوری شده است. یافتهها نشان میدهد که تنبیه، اغلب اوقات نه تنها تاثیری در جنبهی تربیتی ندارد بلکه آثار مخربی هم در پی دارد. تشویق کردن به مراتب تاثیر تربیتی بیشتر و بهتری دارد و مقدم بر تنبیه است؛ تشویق مناسب و سنجیده باعث عمق بخشیدن به یادگیری شده و چون جنبهی بازدارندگی دارد، از انجام کارهای ناپسند در کودکان میکاهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مشکلات و چالش ها در کاربرد فناوری در آموزش ریاضی
سوری احمدی خطیر - آسیه ابدی
شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی شرکتهای دانش بنیان کوچک و متوسط با تکنیک تحلیل سلسله مراتبی
داود درویشی - الهام حسینیان
ارتقاءمهارت های دانش آموزان با استفاده از برنامه درسی مبتنی بر بازی های آموزشی
ماریا بدیعی
الزامات مدیریت آموزشی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات
سحر کاوه - سارا قلی پور
خلاقیت: چالشی برای آموزش و پرورش نوین
معصومه بوربور - فاطمه عبدالمالکی - پریوش عطاپور - محمدرضا بوربور
نقش پژوهش های معلم محور بر پیشرفت تحصیلی کلاس های چند پایه در ریاضی شهر سنندج
پروانه ظاهرظهور
مروری برعوامل موثردرپیشرفت تحصیلی دانشآموزان
نرجس سلیمانپور - سلمان حیدری - محمدرضا حیدری
نقش اضطراب و هیجان در نحوه ی عملکرد دانش آموزان مقطع ابتدایی
فاطمه درزی خلردی - سیده مطهره مهدوی سلیمی - پژمان خاکپور
ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ى روش ﺗﺪرﻳﺲﻣﺸﺎرکتی ﺑﺎ روشﺗﺪرﻳﺲﺳﻨﺘﻰ در درس ﺻﺮف و ﻧﺤﻮ رشته ی زبان و ادبیات عربی از ﻧﻈﺮ اﺳﺘﺎدان و داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن »ﺑﺮرﺳﻰﻣﻮردى ﭼﻬﺎر داﻧﺸﮕﺎه دوﻟﺘﻰﺷﻬﺮﺗﻬﺮان«
زینب جرونده - کبری روشنفکر
تأثیر آموزش مبتنی بر «استیم» بر تفکر انتقادی و احساس تعلق به مدرسه
راضیه ابراهیمیان - اسماعیل کاظم پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0