0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه بین انگیزه دانش آموزان و دستاوردهای تحصیلی آنان
نویسندگان :
امیرحسین آقاجانی
1
1- دانشگاه شاهد
کلمات کلیدی :
انگیزه،یادگیری،دستاورد تحصیلی،خودکارآمدی
چکیده :
رابطه بین انگیزه دانشآموزان و دستاوردهای تحصیلی آنها یکی از موضوعات مهم در آموزش است. انگیزه، بهعنوان نیروی محرکه یادگیری، با عواملی چون خودکارآمدی، تابآوری تحصیلی، روابط همسالان و هدفگذاری مرتبط است. تحقیقات نشان دادهاند که دانشآموزان انگیزه مند معمولاً عملکرد تحصیلی بهتری دارند. نظریههایی مانند نظریه شناختی-اجتماعی تأکید میکنند که باور دانشآموز به تواناییهای خود و تابآوری در برابر چالشها نقش کلیدی در موفقیت تحصیلی ایفا میکند. همچنین، روابط حمایتی با همسالان میتواند انگیزه و مشارکت دانشآموزان را افزایش دهد. با این حال، بحثهایی درباره تأثیرات بلندمدت استراتژیهای انگیزشی وجود دارد. مثلاً، استفاده بیش از حد از انگیزههای بیرونی مانند نمرات ممکن است انگیزه درونی را کاهش دهد. علاوه بر این، دینامیک کلاس و نقش معلم در تقویت انگیزه دانشآموزان اهمیت دارد. بنابراین، برای بهبود محیطهای یادگیری، باید بر تقویت انگیزه درونی، افزایش تابآوری، و ایجاد تعاملات مثبت میان دانشآموزان تمرکز کرد. این رویکرد میتواند به دستاوردهای تحصیلی بالاتر منجر شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیر استفاده از فناوری واقعیت مجازی بر یادگیری دانشآموزان متوسطه اول در درس علوم تجربی
کوثر کاظمی فلوردی - سعید پورروستائی اردکانی - خدیجه علی آبادی
نقش مراکز آموزشی در تقویت پایه های اقتصاد دانش محور
علی رضا ولی پور - مرضیه حمیدی شیشوان
رابطه هوش مصنوعی با یادگیری و آموزش
آرمین برادران قهفرخی - محمد حسین حیدریان دولت آبادی - رسول شریفی نجف آبادی
مقایسه آموزش حضوری و مجازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اول ابتدایی شهرستان چالوس
معصومه شهسواری
نگاشت استرئوگرافیک و کاربردهای آموزشی آن در حسابان
مهناز خسروی رشتی
بررسی بدمفهومشهای دانشآموزان دختر پایه نهم در قانون پایستگی انرژی و اثر کاوشگری بر آن
فرشته گلیان
تاثیر سبک های فرزند پروری بر تعلیم و تربیت اسلامی کودکان
درنا غزنوی دارابی
رابطه میان آموزش مجازی بر میزان یادگیری دانش آموزان پایه ششم مدرسه دخترانه کمیل شهرستان اسلامشهر از منظر اولیا در سال تحصیلی 1403_1402
بهناز منوری پاک - مرتضی قاسمی اقدمی
شیمی مواد و جدول تناوبی مدرن عناصر
سیف الله قاسمی
چگونه توانستم مشکل بدخطی دانش آموزم، امیر، را برطرف نمایم؟
حمیده آزادنیا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0