0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه بین یادگیری مشارکتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
نویسندگان :
رضا براری
1
الهام علیزاده
2
سیده فاطمه باقری
3
1- دانشگاه فرهنگیان - پردیس بنتالهدی صدر رشت
2- اداره آموزش و پرورش ناحیه یک رشت
3- اداره آموزش و پرورش ناحیه یک رشت
کلمات کلیدی :
پیشرفت تحصیلی،یادگیری مشارکتی،دانش آموزان مقطع متوسطه
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین یادگیری مشارکتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر رشت بوده است . پژوهش حاضر، از نوع هدف کاربردی و از نوع روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری، شامل کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه ناحیه 1 رشت به تعداد 17518 نفر در سال تحصیلی 1403-1402 میباشد که از بین آنها تعداد 371 نفر از طریق روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر اساس جنسیت با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. ابزارجمع آوری داده در پژوهش حاضر، دو پرسشنامه استاندارد شامل: پرسشنامه پیشرفت تحصیلی فام و تیلور (1990) و پرسشنامه یادگیری مشارکتی پریتو سابوریت و همکاران (2022) استفاده شد. پایایی پرسشنامهها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب یادگیری مشارکتی و پیشرفت تحصیلی (459/0، 659/0 ) به دست آمد. روش گردآوری دادهها به صورت کتابخانهای و میدانی بوده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها، در آمار توصیفی از نمودار، فراوانی و درصد فراوانی و در آمار استنباطی برای پاسخگویی به سوالات پژوهش و نتیجه گیری از روش های آماری و آزمونهای متفاوت با استفاده از نرم افزار SPSS26 و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج نشان داد که پیشرفت تحصیلی و یادگیری مشارکتی در دانش آموزان رابطه مثبت و مستقیم وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر روش های نوین تدریس در میزان یادگیری لغات زبان انگلیسی در دانش آموزان پایه هفتم: تجربه ای عملی
سید بهنام علوی مقدم - مهدیه افراسیابی
رابطه بین خودکارآمدی و ابعاد آن با کیفیت زندگی کاری و امید به زندگی (مطالعه موردی: معلمان آموزش و پرورش ناحیه دو ساری)
شهناز دهقان نژاد - علی مددی
بررسی راهکارهای بهبود برنامههای درسی، منابع آموزشی و آموزش معلمان جهت پرورش خلاقیت و کارآفرینی در کودکان ابتدایی
خاطره خزایی
کارورزی به عنوان ابزاری برای شناخت چالش های محیط آموزشی و توسعه مهارت های تدریس
سیده فاطمه محمدنیا
مقایسه عملکرد دانش آموزان نارسا نویس و عادی مقطع ابتدایی ناحیه 2 ساری در آزمون ادراکی – بینایی فراستیگ
فرزانه الهیار
معایب آموزش الکترونیکی و راهکارهای بهبود آن
عباس حیدری
بررسی روش هایی بکارگیریآموزش مجازی در ارتقای فرآنید یاددهی یادگیری دانش آموزان مدارسابتدایی در سال تحصیلی 1399
لیلا بیژنی کشکک - آزاده پورزال - شیما حسنی
بررسی اثر بخشی حمایت سازمانی بر رضایت و انگیزه شغلی کارکنان (موردمطالعه: دانشگاه فرهنگیان)
نرجس زهتاب یزدی - صدیقه ناظمیان - منصور دهقانی تفتی
بهداشت روانی در مدارس شهرستان چالوس در سال تحصیلی 1401_1402چگونه است؟
زهرا ممشی - زهرا آقاجانی
چالش های آموزش و بیماری همه گیر COVID‑19
حمیرا اکبرزاده - محمدطاها سعادتی راد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0