0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه مسئولیت پذیری و کمال گرایی تحصیلی با خودنظم دهی تحصیلی دانش آموزان پسرمقطع متوسطه دوره دوم سبزوار
نویسندگان :
مهناز دواچی
1
علی بیدی
2
رسول جمالی باداشیانی
3
سیدجواد قریشی نژاد
4
1- آموزش و پرورش خوشاب
2- آموزش و پرورش خوشاب
3- آموزش وپرورش خوشاب
4- آموزش وپرورش خوشاب
کلمات کلیدی :
مسولیت پذیری دانش آموزان ، کمال گرایی تحصیلی ، خودنظم دهی تحصیلی
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی رابطه مسئولیت پذیری و کمال گرایی تحصیلی با خودنظم دهی تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار انجام شده است این پژوهش از لحاظ هدف ، بنیادی و از لحاظ روش، توصیفی از نوع همبستگی محسوب می شود. جامعه آماری این پژوهش، کلیه دانش آموزان پسر دوره دوم مقطع متوسطه شهر سبزوار در سال تحصیلی 97-96 بود، که شامل 2200 نفر بودند. جهت نمونه گیری تحقیق از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شد، حجم نمونه براساس جدول مورگان تعداد 328 نفر از جامعه تحقیق انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پژوهش شامل 3پرسشنامه مسئولیت پذیری کالفرنیامگارگی(1972) ، مقیاس کمال گرایی تری شورت(1995) و پرسشنامه خودنظم بخشی تحصیلی استاندارد افروز(1386)، بوده است. جهت تجزیه تحلیل اطلاعات از روش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. یافته ها نشان داد مسئولیت پذیری و کمال گرایی تحصیلی می توانند خود نظم دهی تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار را پیش بینی کنند. همچنین کمال گرایی تحصیلی و (مولفه مثبت آن) با خودنظم دهی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار رابطه دارد ولی مسئولیت پذیری با خودنظم دهی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار رابطه ندارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
میزان آشنایی دانشآموزان مناطق روستایی با میزان شیوع و اثرات مصرف مواد مخدر
مهران یوسفی داز - داوود کرد
رابطه بین هوش اخلاقی با توانمندی روانشناختی معلمان مقطع ابتدایی منطقه مرند در سال تحصیلی 1401-1400
ابراهیم اکبری لیواری - معصومه اسماعیلی - فاطمه جهدی
مقایسه اثر بخشی درمان شناختی رفتاری بر نگرانی و اضطراب اجتماعی در بین دختران و پسران نوجوان دارای اعتیاد به مواد مخدر شهرستان ساری
سیده ساره قربانی امره ای - فریبا امیر صدقی - الهه گرائیلی - شقایق اعلائی نسب
بررسی رابطه سبک های فرزندپروری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه هشتم مدارس غیر دولتی شهر قائم شهر
الهام سعیدی - امیرحسین سلطانی فلاح
کیفیت زندگی و میزان اضطراب دانشآموزان در دوران پاندمی کرونا
هاجر دانشور - مرضیه دانشور - معصومه موسی پور آهنگر - مهدی رمضان نژاد کفشگری
تحلیلی بر نقش انگیزه شغلی معلمان در آموزش و یادگیری
حمیده کلانتری
بررسی آموزش مجازی (مزایا، معایب و تکنیک ها)
فاطمه فتاحیان
تدریس لگاریتم با نمایش تصاویر جذاب
فاطمه مقصودی - مهدی عباسی مود
مقایسه تطبیقی عملگرایی آموزشی در کتاب های قدیم و نوین ریاضی متوسطه (مطالعه موردی مبحث تابع دوره دوم متوسطه)
ریحانه سادات مهدی زاده - ابراهیم ریحانی - سعید حق جو
عوامل موثر در سیستم مدیریت دانش
زهرا گنجعلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0