0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثير ارزشیابی توصیفی بر پيشرفت تحصيلي دانشآموزان
نویسندگان :
بهرام نجار احمدی
1
رضا براری
2
1- آموزش و پرورش بابل
2- آموزش و پرورش بابل
کلمات کلیدی :
ارزشیابی، توصیفی، پیشرفت تحصیلی، دانشآموزان، ابتدایی
چکیده :
این پژوهش به منظور بررسی« تأثیر ارزشیابی توصیفی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره ابتدایی شهرستان بابل» انجام شد. روش تحقیق توصیفی از نوع زمینه یابی، جامعه آماری کلیه معلمان شاغل به تدریس در مدارس ابتدایی شهرستان بابل در سال تحصیلی 97-1396 که تعداد آنها 1283 نفر می باشد. نمونه آماری 290 نفر که به روش نمونهگیری طبقهای تصادفی با استفاده از جدول کرجسی- مورگان تعیین گردید. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بسته پاسخ براساس طرح لیکرت می باشد، روایی آن توسط افراد ذیصلاحاین حوزه تأیید و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ و نرم افزار Spss تحلیل و ضریب اعتبار(82/0=α) به دست آمد. در تجزیه و تحلیل دادهها، از آزمون خی دو (مجذور کای دو متغیره) استفاده شد. نتایج نشان داد که اجرای ارزشیابی توصیفی و برقراری ارتباط موثر معلم با فراگیران در فرآیند یاددهی- یادگیری بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره ابتدایی در حد خیلی زیاد موثر است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اختلالات یادگیری و راهکارهای کاهش آن در دانشآموزان ابتدایی
سیده لیلا موسوی - علی نیاورانی - سمیه علیزاده - رقیه رضایی
بررسی علل آلودگی آبهای دریا و اقیانوس و روشهای پاکسازی آن
الناز خلیلی - مبینا اصیلی
چگونه توانستم تدریس مجازی در پایه دوازدهم انسانی دبیرستان الزهرا را در حد مطلوب بهبود بخشم؟
حوریه غدیری - فاطمه فلاحتکار
بررسی تاثیر توانمندسازی علمی و بهبود سطح آموزش منابع انسانی در ارتقا عملکرد شغلی (توسط آزمون فرضیات)
نسرین سیمائی
اثربخشی تمرینات خودهیپنوتیزم بر عزت نفس دانشجویان
زری وطن دوست جمال آباد - محمدجواد رنجبر - شعبانعلی باقریان
رابطه آگاهی ازسنتهای جاهلی بافهم آیه
جعفر کارگزار
آسیب شناسی کیفیت روش های تدریس مربیان در مراکز آموزشی مهارتی مورد: مراکز ثابت آموزشی فنی و حرفه ای استان مازندران
مریم طالبیان درزی - حسین اصغرپورعلمداری
رابطه وابستگی به شبکه های اجتماعی و ویژگی های شخصیتی هگزاکو با پرخاشگری دانش آموزان پایه ششم ابتدایی
سیده قدسیه کاملی - ولی الله میثاقی
بررسی ارتباط هیجان تحصیلی در تدریس، آموزش و یادگیری
راضیه احمدی - افسانه افراشته
بررسی علل بی انگیزگی دانش آموزان دبیرستان به درس خواندن
افسانه دستیار حقیقی - عزت الله ملک پور افشار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0