0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه وابستگی به شبکه های اجتماعی و ویژگی های شخصیتی هگزاکو با پرخاشگری دانش آموزان پایه ششم ابتدایی
نویسندگان :
سیده قدسیه کاملی
1
ولی الله میثاقی
2
1- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
2- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
وابستگی به شبکه های اجتماعی مجازی،ویژگی های شخصیتی هگزاکو،پرخاشگری،دانش آموزان
چکیده :
هدف اصلی این پژوهش «رابطه وابستگی به شبکه های اجتماعی مجازی و ویژگی های شخصیتی هگزاکو با پرخاشگری» بود. روش پژوهش در این مطالعه توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ساری در سال تحصیلی 1401-1400 به تعداد 2785 نفر بود. تعداد نمونه 338 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر اساس جدول کرجسی و مورگان انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد وابستگی به شبکه های اجتماعی خواجه احمدی و همکاران (1395)، ویژگی شخصیتی هگزاکو دیورایز (2013) و پرخاشگری باس و پری (1992) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف- اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزيه و تحليل شد. نتایج نشان داد که بین وابستگی به شبکه های اجتماعی مجازی با پرخاشگری دانش آموزان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین بین ویژگی های شخصیت با پرخاشگری دانش آموزان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکردهای نوین در آموزش و پرورش
بهناز علویان عمرانی - زهرا براری
فعال سازی هوش منطقی ریاضی،هوش طبیعت گرا و هوش کلامی به روش GBL
مهناز خنیفر
اثربخشی حساسیت زدایی منظم بر روی اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پایه ششم مدرسه مهرگان بابل
فاطمه محمدی شاهراجی - الهام غفاری - زهرا محسن زاده اسی
بررسی تاثیر شیوه نوین تدریس در آموزش مجازی
فاطمه مرادی وهرانی - سعیده بنیاد - زینب مرادلو
آموزش درس تاریخ به روش یادگیری مشارکتی
کمال الدین طباطبائی
برنامه ریزی استانداردسازی محیط آموزشی متناسب با آموزش پیش دبستانی
زهرا شعبانی - مهدی حسین زاده
رویکرد سازنده گرایی به فناوری در آموزش ریاضی
مرتضی گرزین نژاد - نگین صادقی - علی توسلی
مطالعهای براستفاده از روشهای یادگیری فعال بر تقویت مهارت گفتار در درس زبان انگلیسی
سحر حمیدیان پور - الناز خلیلی
نقش کلاس های آموزش الکترونیکی برشیوه تدریس معلمان
محمدمهدی ادبی - سیدمحمدحسین موسوی نژاد - سیدنظام حسینی مرزناکی
تاثیر قصه گویی تعاملی بر سواد خواندن دانش آموزان پایه ی سوم مدرسه ی پسرانه ی شاهد در شهرستان ساری
وحیده برزه - سیده نیره هاشمیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0