0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
توسعۀ فرهنگ نگارش و انشا در مدارس( رویکردی نوین در نظام برنامه ریزی درسی آلمان)
نویسندگان :
حسین قاسم پورمقدم
1
1- سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
کلمات کلیدی :
فرهنگ نگارش ، انشا ، برنامه ریزی درسی، مدرسه ، آلمان
چکیده :
نگارش و انشا یکی از مهارت های اساسی در نظام های برنامه ریزی کشورها از جمله آلمان است. این امر با نگاهی تازه تبدیل به یک پدیدۀ اجتماعی و فرهنگی شده است. هدف از این مطالعه شناسایی جایگاه نگارش در برنامه درسی آلمان و تبیین چگونگی توسعۀ فرهنگ نوشتن برای موفقیت در فعالیت های زندگی است. برای تحقق این هدف از روش مشاهدۀ کلاس های نگارش و یاداشت برداری از بررسی نمونه انشاهای دانش آموزی دوره متوسطه استفاده شده است. حاصل بررسی ها و تحلیل های توصیفی بیانگر این نکته است که کلیه معلمان آلمان نسبت به توسعۀ فرهنگ نگارش در دانش آموزان اهتمام داشته و سبک نوینی را برای درونی کردن این مهارت اساسی بکار گرفته اند. کلیۀ معلمان صرف نظر از مادۀ درسی خود، بازخورد های دانش آموزان را به لحاظ مهارت های نوشتاری کنترل و مراقبت می کنند تا دانش آموزان به نوشتن به عنوان یک پدیدۀ فرهنگی بها داده و در زندگی جایگاه ویژه ای برای آن قائل باشند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر گذاری شیوه های مدیریت بر کار آفرینی دانش آموزان هنرستان های آموزش و پرورش شهرستان کنارک
نجمه سلطانی نژاد - پروانه میرشکاری - رابیه دارا
بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر یادگیری اکتشافی بر سرزندگی تحصیلی و اشتیاق به مدرسه در دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهر خدابنده
علی یعقوبی
پیش بینی اعتیاد به اینترنت بر اساس ویژگیهای شخصیتی و احساس تنهایی
رقیه علیمردانی - محمد عباسی - حمیدرضا فریدی - حسن فریدی
آسیب شناسی جذب و استخدام معلمان آموزش و پرورش
لیلا رضایی طالش - ندی مجیدی - صدیقه محمدیان
محدودیت های تولید محتوای الکترونیکی در درس ریاضی
مریم بینش
بررسی عوامل موثر تربیت دانش اموزان در برنامه ی درسی پنهان در بین مدیران شهرستان چالوس به کمک روش آنتروپی
عالیه پیرخندان گل سفید
بررسی اثربخشی کنترل استرس بر سلامت روانی دانش آموزان
زهرا رضایی
آموزش ارزش ها؛عنصر مغفول در پزشکی
امیر نهاوندی تکاب
روش های آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان در مدارس دوره ابتدایی
زهرا غفاری آبی سفلی
تأثیر مدرسه در توسعه اخلاقی دانش آموزان؛ مطالعه موردی شهرستان بابل
سیده مرضیه هاشمی - محمدباقر فرقانی اوزرودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0