0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه حمایت اجتماعی با دانشآفرینی در ورزش و انگیزش ورزشی در دبیران تربیتبدنی شهر ایلام
نویسندگان :
معصومه احمدی فر
1
الهان عباسی
2
طیبه عیسی زاده
3
1- کارشناس آموزش ابتدایی، اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی نصرت آباد
2- فاطمیه قم
3- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
حمایت اجتماعی،دانشآفرینی،انگیزش ورزشی،دبیران تربیتبدنی
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه حمایت اجتماعی با دانشآفرینی در ورزش و انگیزش ورزشی در دبیران تربیتبدنی شهر ایلام بود. اين پژوهش از نوع توصيفي که بهصورت تحليلي- پيمايشي انجام گرفت. جامعه آماری شامل کلیه دبیران تربیتبدنی شهر ایلام به تعداد 445 نفر بودند و بر اساس جدول مورگان 210 نفر بهعنوان نمونه آماری در نظر گرفته شد. برای جمعآوری یافتههای تحقیق از دو پرسشنامه دانشآفرینی ﻻوﺳﻮن (2003) و پرسشنامه ارزیابی انگیزههای ورزشی پلتیر و همکاران (۱۹۹۵) و پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس (1986) استفاده شد. تجزیهوتحلیل در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. در بخش آمار توصیفی از مشخصههای آماری مانند فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد رابطه مثبت معناداری بین حمایت اجتماعی با دانشآفرینی در ورزش و انگیزش ورزشی در دبیران تربیتبدنی شهر ایلام وجود دارد. میتوان نتیجه گرفت دانشآفرینی در ورزش به معنای ایجاد و توسعه دانش، ایدهها و نوآوریهای جدید در حوزه ورزش است. دبیران تربیتبدنی نیازمند داشتن دانش و مهارتهای فنی مناسب هستند تا بتوانند بهترین راهکارها و متدهای آموزش ورزشی را به دانشآموزان خود ارائه دهند. برگزاری دورههای آموزشی و کارگاههای آموزشی برای دبیران تربیتبدنی میتواند در این زمینه مفید باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اهمیت و فرآیند های آموزش مجازی در مراکز آموزشی
امیررضا بهرامیان
نقش بازی در آموزش و یادگیری
علیرضا سلطانی نظیر - طاهره سام دلیری - رباب توپا اسفندیاری
اثر بخشی استفاده از شعرهای کودکان بر تقویت مهارت های خواندن و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان با مشکل یادگیری
مهجبین محمدی کیادهی - محبوبه مدرسی - سوده تقی زاده سقندیکلایی - سمانه بابایی شیب آبندانی
نظام آراستگی 5s در محیطهای آموزشی و اداری
مهسا رضائی
بررسی رابطه بین خودپنداره و حل مسأله دانشآموزان دوره اول متوسطه اول شهر آمل
فاطمه مسلمی - مریم فضلی - سید اکبر احمدی - نقی صبوری
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) در آموزش
فرامرز علی پور - ارکیده افتخاری - سیده فاطمه حسینی
اولویتهای پژوهش و تولید برنامه برای نوجوانان در صدا و سیما
فاطمه عامریان
راهبردی برای تدریس شیمی دبیرستان بصورت مفهومی و بنیادی
سید مهدی نیاکانی - حسین عباس تبار آهنگر
اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر افسردگی دانش آموزان پسر تک والد
مسعود طالبی شلیمکی - مسعود نوری چراتی - پژمان بریمانی
نقش سواد فناوری در بهبود شایستگی های تحصیلی و تدریس دانشجومعلمان
مریم منصورسمائی - کیمیا صفرپور کاکرودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0