0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر افسردگی دانش آموزان پسر تک والد
نویسندگان :
مسعود طالبی شلیمکی
1
مسعود نوری چراتی
2
پژمان بریمانی
3
1- ازاد
2- آزاد
3- آزاد
کلمات کلیدی :
آموزش مهارت خودآگاهی،افسردگی،دانش آموزان پسر تک والد.
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر افسردگی دانش آموزان پسر تک والد بوده است. روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه آماري اين پژوهش شامل دانش آموزان پسر تک والد دوره ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی1402بوده است. ابزار گرداوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه افسردگی بک(1961) بود. بـا استفاده از روش نمونـه گيـري دردسترس 30 نفر به صورت تصادفی به دو گروه آزمايش و كنترل تقسيم شدند. و برای هر دو گروه پیش آزمون اجرا شد و سپس مداخله آزمایشی ( مهارت خودآگاهی) برای گروه آزمایش طی 6 جلسه 90 دقیقه ای اجرا شد ولی در مورد گروه گواه هیچ آموزشی صورت نگرفت. پس از اتمام برنامه آموزشی از هر 2 گروه، پس آزمون به عمل آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس صورت گرفت. یافته ها نشان داد ﻣﯿـﺎﻧﮕﯿﻦ متغیر افسردگی ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺶ در ﭘﺲآزﻣﻮن ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ ﮔﺮوه ﮐﻨﺘﺮل، ﻣﻮﺟﺐ کاهش افسردگی ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺶ ﺷﺪه اﺳﺖ. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که آموزش مهارت خودآگاهی بر افسردگی دانش آموزان پسر تک والد تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش آموزش ذهن آگاهی بر افزایش تاب آوری دانش آموزان دوران ابتدایی
فرزانه رشیدیان
مروری براثربخشی آموزش فراگیردرمدارس ایران
سلمان حیدری - نرجس سلیمانپور
تاثیر سطح سواد والدین بر انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی دانشآموزان ابتدایی شهرستان روانسر در سال تحصیلی 1400 - 1401
طیب مظفری
نقش تجارت الکترونیک در کارآفرینی
زینب داودی - معصومه همتی زاده - آرزو موسوی
تجارت الکترونیک
مه لقا قربانی - هدیه خواجه حسینی
جایگاه فرهنگ شهادت، ایثار و جهاد در کتاب درسی آمادگی دفاعی متوسطه دوم
معصومه والی نژاد
تاثیر رفتار اخلاقی بر رفتار مصرفی با توجه به نقش میانجی کیفیت خدمات ادراک شده در باشگاه های بدنسازی
جمشید سیارنژاد - محمد مرادپور ایوکی
بررسی نتایج کاربرد آموزش الکترونیکی در آموزش و پرورش و آموزش عالی
فائزه مؤمنیان - مائده صالحیان
واکاوی رعایت عناصر مدل رفتار اطلاعیابی ویلسون در کتابخانه های دیجیتال دانشگاه های علوم پزشکی ایران
صفیه طهماسبی لیمونی - فاطمه ولی پناه فیروزجائی - ابراهیم علیجانزاده سرستی - هوشنگ علی اصغری جلودار
نقش ارتباط فضای آموزشی و درگیری های فعالیت بدنی و ذهنی دانش آموزان از دیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان قائمشهر
ندا آذرپیرا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0