0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم دانش آموزم فاطمه را به درس ریاضی علاقه مندکنم
نویسندگان :
مهناز بابادی
1
هدایت حسین پور
2
سجاد حسین پور
3
فرزانه بابادی
4
1- آموزش وپرورش مسجدسلیمان
2- آموزش وپرورش اندیکا،ایران
3- آموزش وپرورش مسجدسلیمان
4- آموزش وپرورش مسجدسلیمان
کلمات کلیدی :
درس ریاضی،فعالیت های عملکردی،علاقه مندی،ارزشیابی،روش های فعال تدریس
چکیده :
چکیده : تحقیق حاضر در سال تحصیلی 401/ 400در پایه پنجم مدرسه استقلال مسجدسلیمان با فراوانی یک دانش آموز انجام شده است . مسئله مورد نظر بی علاقگی- بی توجهی و غیرفعال بودن دانش آموز به درس ریاضی و رضایت بخش نبودن نتایج آزمون های عملکردی و فعالیتهای مربوط به این درس بوده و هدف از انجام این تحقیق افزایش میزان علاقه مندی دانش آموز به درس ریاضی و انجام فعالیتهای مربوط به آن درس می باشد . براین اساس پژوهشگر با استفاده از روش های علمی به منظور کسب دادههای لازم ، از منابع گوناگون تحقیق مانند همکاران و مدیر _سرگروه های آموزشی درس ریاضی _ دانشآموزان و والدین او _ کتاب ها _ مجلات - اینترنت - بررسی کارنامه های تحصیلی و ارزیابی نتایج آزمون های برگزار شده ، به تجزیه و تحلیل آنها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مسئله و یافتن راه حل های پیشنهادی پرداخت . سپس به انتخاب چندین راهکار عملی از میان راه حل های پیشنهادی مبادرت ورزید . آنگاه پس از اعتباربخشی به اجرای راه حل های انتخابی اقدام نمود ه که عبارت بودند از جدولی به منظور ارزشیابی تشخیصی و تکوینی و تعیین روش تدریس مناسب ، تنظیم فرم ارزشیابی فعالیتهای عملکردی دانش آموز . لازم به ذکر است پس از اجرای راه حل های فوق ، پژوهشگر موفق گردید علاقه مندی دانش آموز مورد نظر به درس ریاضی را بیشتر کند .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر رفتارهای خلاقانه معلمان بر اثر بخشی سازمانی مدارس
مهتاب افشین
بررسی ارتباط مدیریت دانش با چابکی سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی
فهیمه دستی گردی - نرگس نوروزی - نرجس چنگیزیان - زینب امیرآبادی زاده
بررسی رابطه بین توسعه فردی با کامیابی و تعلقخاطر کاری در بین دبیران تربیتبدنی شهر بیرجند
اکرم بیجاری - احمد احمدی - داود مودی - محمدرضا سمعیان
سبکهای مدیریت کلاس درس متناسب با اجرای الگوهای فعال تدریس در دبستان
حسین تیموری جروکانی - زهره نصر اصفهانی
بررسی شیوه تدریس دستورزی در درک مفاهیم ریاضی دانشآموزان ابتدایی
مهسا رضائی - محمد غفاری مجلج
تبیین ارتباط خود توسعه فردی و نوآوری سازمانی در شهرداری قم
مجید حیدری
اثربخشی موسیقی درمانی بر اضطراب تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی
مسعود آتشبار - محمد آهنگر - ناصر خان باباپور
بررسی رابطه جوعاطفی خانواده با انگیزه افزایش تاب آوری دانش آموزان دختر شهرستان شیروان
رقیه علیمردانی - محمد عباسی - حسن فریدی
آسیب شناسی کیفیت روش های تدریس مربیان در مراکز آموزشی مهارتی مورد: مراکز ثابت آموزشی فنی و حرفه ای استان مازندران
مریم طالبیان درزی - حسین اصغرپورعلمداری
هنر و زیبایی از دیدگاه شهید مطهری
زهرا علی پور - سمیه مصطفوی - معصومه نصیری - محبوبه نصیری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0