0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ضرورت آموزش تفکر نقادانه در کلاس درس
نویسندگان :
زهرا غفاری آبی سفلی
1
1- آموزش و پرورش زنجان
کلمات کلیدی :
آموزش،تفکر نقادانه،کلاس درس،معلمان
چکیده :
تفکر نقادانه فرایندی شناختی است که با توجه به تجزیه و تحلیل اطلاعات و تفاسیر آنها میتوان به درک درستی از موضوع پی برد. با توجه به آنچه اندیشمندان این حیطه بیان نموده اند؛ افراد دارای تفکر نقادانه بدون دلیل موضوعی را رد و یا قبول نخواهند کرد. در جامعه کنونی رواج چنین تفکری مخصوصا در مدارس و کلاس درس که سرمایههای یک کشور در آن جا حضور دارند جهت پیشرفت آن جامعه لازم و ضروری است چرا که در سایه چنین تفکری درست اندیشیدن را میآموزند. هدف از تدوین این پژوهش، ضرورت آموزش تفکر نقادانه در کلاس درس میباشد. یافتههای این پژوهش بر اساس مقالات و مطالعات پیشین، این نتیجه را در پی داشت که آموزش تفکر نقادانه در کلاس درس و توسط معلم مربوطه نوعی ضرورت آموزشی محسوب میشود که باید بیش از پیش به روشهای آموزش آن اهمیت داد. بنابراین مسئولان باید با برنامهریزی درست، زمینه گسترش تفکر نقادانه را توسط معلم در کلاس درس فراهم بیاورند تا در نتیجه آن، بتوانند دانشآموزان را به تفکر و سوال پرسیدن، ترغیب کرده و همچنین آنها را تشویق به کنکاش و کنجکاوی در مسائل پیرامون خود برانگیزند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم با استفاده از روشهای فعال تدریس کلاس درس را شاد کنم بی انگیزه بود ن دانش اموزان کاهش دهم ویادگیری آنها را ارتقاء بخشم
فخرالسادات عابدینیان
تاثیر نرم افزار های آموزش ریاضی بر خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
مائده علیزاده - فاطمه فلاح - محبوبه طالبی
بررسی برخی محدودیت های آموزش ترکیبی در مدارس
بهاره اسدیان - مجتبی نیازی
راهکارهای غنی سازی اوقات فراغت دانشجو معلمان
رسول شریفی نجف آبادی
چگونه توانستم ترس دانش آموزم را از معلم کاهش دهم؟
رضا خیری
تأثیر فناوری های اطلاعات بر آموزش و پرورش
زینب رضانیا - بهرام فلاح
بررسی عوامل موثر بر رشد شخصیت و توانمند سازی دانش آموزان ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ریگان( با محوریت پایه ی دوم و سوم)
محمد داراباز - عزت الله ملک پور افشار
بررسی موانع و مشکلات مدارس چندپایه در استان بوشهر و ارائه ی راهبردهایی برای بهبود آن-ها
یاسر درتاج - علیرضا قاسمی زاد - حسن دهقان
نفرت از ریاضی ( مطالعه موردی دبیرستان شهید فهمیده و نورصالحی تهران منطقه چهارده ،فروغ شهادت منطقه چهارده تهران ، دبیرستان سلام منطقه چهار، دبیرستان فرزانگان ورامین و دبیرستان نمونه امیرالمومنین ورامین)
مسعود خسروتاش - مسعود قویدل - مژگان صالحی - مهدی سروش - نجمه قندالی
نظام آراستگی 5s در محیطهای آموزشی و اداری
مهسا رضائی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0