0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه بین تکنولوژی اطلاعات با دانش اطلاعاتی از دیدگاه معلمان و مدیران مدارس ابتدایی شهر آمل
نویسندگان :
رضا پاشا
1
یوسف نوایی
2
الهه کتابی
3
1- دانشگاه علامه طباطبائی
2- دانشگاه خوارزمی تهران
3- دانشگاه فرهنگیان مازندران
کلمات کلیدی :
تکنولوژی اطلاعات،دانش اطلاعاتی
چکیده :
هدف تحقیق حاضر تعیین رابطه بین تکنولوژی اطلاعات با دانش اطلاعاتی از دیدگاه معلمان و مدیران مدارس ابتدایی شهر آمل بود. روش تحقیق حاضر، از نوع تحقيقات توصیفی- همبستگی، به لحاظ هدف كاربردي و به لحاظ روش اجرا نیز تحقیق پیمایشی و از نظر لحاظ محیط انجام پژوهش میدانی است. در این پژوهش، جامعه آماری را کلیه معلمان و مدیران مدارس ابتدایی شهر آمل که 110 نفر می باشند تشکیل داد. تعداد نمونه بر اساس جدول مورگان برابر با 86 نفر از معلمان و مدیران بود، که با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری هم یک پرسشنامه محقق ساخته بود که شامل دو قسمت تکنولوژی اطلاعات و دانش اطلاعاتی هست. برای تجزیه و تحلیل داده ها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج آمار توصیفی نشان داد میانگین های محاسبه شده متغیر تکنولوژی اطلاعات و مولفه های آن دارای میانگین خیلی کم می باشند یعنی بیشترین تجمع درامتیازهای حد پایین می باشد. این مساله با توجه به دیگر شاخص های توصیفی نیز تاکید می شود همچنین میانگین های محاسبه شده متغیر دانش اطلاعاتی و مولفه های آن دارای میانگین خیلی کم می باشند یعنی بیشترین تجمع درامتیازهای حد پایین می باشد. این مساله با توجه به دیگر شاخص های توصیفی نیز تاکید می شود. در بخش آمار استنباطی نتایج نشان داد که بین تکنولوژی اطلاعات با دانش اطلاعاتی از دیدگاه معلمان و مدیران مدارس ابتدایی شهر آمل رابطه وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
دین ، فرهنگ ، معنویت و بهداشت روان
حمیدرضا فریدی - ریحانه فریدی - مهنا نیرومند
بررسی عوامل موثر در گرایش معلمان به سمت فعالیت های پژوهش محور با محوریت معلمان ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان سبزوار
نیره کریم آبادی
دانش، نگرش و مهارتهاي مورد نياز مديران آموزشي جهت ايجاد مدارس موفق
صدیقه میارنعیمی - عاطفه حاجی تبار - منصوره براری
شیوه های جدید تدریس کتابهای درسی و چالش های آن
مهدیس شاهینی
مصادیق فناوری در آموزش
سید علی اصغر پرستاران - مریم پرستاران - زینب درویش نوری - رودابه جانعلی پور عمران - فریده برنجی
چهاربنیان امنیت غذایی، مدیریت ریسک ، بیمه کشاورزی و پایداری ملی
رامین امینی زارع - سیمین امینی زارع
تدریس ایران (مشکلات یادگیری دانش آموزان در شناخت صدا و حرف ایـ یـ ی ای ) فارسی اوّل دبستان
امیر بهرادفر - اکرم جوادی - علی بیدی - رسول جمالی باداشیانی - محمد حسن رشیک
روش های نوین در تدریس کتابهای درسی و چالش های آن.
میترا یوسفی - محمد اسماعیلی
تاثیر برنامه درسی تلفیقی بر پیشرفت تحصیلی و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پسر پایه چهارم شهرستان سبزوار
عباس قاسمیان - امیرحسین ایزی
بررسی کارآمدی روش های مدیریت کلاس های مجازی مدارس متوسطه دوم شهرستان گلوگاه
ابراهیم خطیری - آتنا فرهادیان - سمانه فرهادیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0