0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
دین ، فرهنگ ، معنویت و بهداشت روان
نویسندگان :
حمیدرضا فریدی
1
ریحانه فریدی
2
مهنا نیرومند
3
1- اداره آموزش و پرورش شیروان
2- دانشگاه تهران- دانشگاه علوم پزشکی مازندران
3- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
بهداشت روان،فرهنگ،آموزه های دینی،باورهای مذهبی
چکیده :
منبعي والا،اميدواري به ياري خداوند در شرايط مشكل زاي زندگي،بهره مندي ازحمايت هاي اجتماعي ومعنوي و.......همگي ازجمله روشهايي هستندكه افرادمذهبي با دارا بودن آنها مي توانند در مواجهه با حوادث فشارزاي زندگي،آسيب كمتري را متحمل شوند(يانگ وماو،2007).مذهب مي تواند در تمامي موقعيت ها، نقش موثري در استرس زايي داشته باشد و در ارزيابي موقعيت،ارزيابي شناختي فرد،فعاليت هاي مقابله ،منابع حمايتي و....سبب كاهش گرفتاري رواني شود. براين اساس مدتهاست كه تصور مي شود بين مذهب وسلامت رواني،ارتباط مثبتي وجوددارد(لوين وتايلور1998).به نظرشمازندگي چيست؟چه چيزي زندگي شما را معني دار وهدف داركرده است؟صداقت،شجاعت،صبروتحمل،مهرباني،خيرخواهي،شادي،اميد و عشق همه ارزشهاي معنوي اي هستند كه زندگي بدون آنها تلخ ،سخت وبي معني است معنويت وارزشهاي معنوي بخش مشتركي بين تمام انسانهااست و همه به ارزشهاي بسيار و زيباي آن اعتقاد دارند اما اين اعتقاد در بعضي ها قويتر و دروني تر است وهمين باعث مي شود آنها راحت تر و با آرامش بيشتر زندگي كنند و براي خودشان و ديگران مفيد باشند.افراد معتقد به باورهاي مذهبي ومعنوي،سلامت رواني بالاتري دارند تحقيقات نشان داده افراد مذهبي مي توانند با تنش و استرس مقابله كنند و با شرايط استرس زا كنار بيايند وسازگاري بدست آورند.همچنين تحقيقات نشان داده اين افراد بهترمي توانند هيجان هايي مثل خشم خود را كنترل كنند.ميزان عزت نفس اين افراد هم بالاست ومهارتهاي اجتماعي قوي دارند20تا 60 درصد متغيرهاي سلامت روان افراد بزرگسال توسط باورهاي مذهبي تبيين مي شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
استفاده از چندجمله ای های تیلور در محاسبه حدهای مبهم
عبدالرحمن شهیدزاده - مرضیه سعید
تحلیل محتوای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی بر اساس هوش های چندگانه ی گاردنر
مصطفی صفری - سید یوسف ساداتی
اقدام پژوهی گامی در نوآوری های آموزشی
محمود معصومی
میرایی نوسانات گذرای ژنراتور سنکرون با استفاده از خازن سری کنترل شونده با تایریستور (TCSC)
حسن زارع - سهیل رنجبر
روش های آموزش مهارت های اجتماعی و ارتباطی به دانش آموزان ابتدایی
راضیه علی پور - فاطمه سمنان
Enhancing Professional Development through Reflective Teaching Practices Among EFL Teachers
Zahraossadat Mirsanjari
روش های نوین در تدریس ادبیّات فارسی دوره ی ابتدایی
سیده مهسا جامی - مریم دیوسالار
بررسی روش های موثر نظارت بالینی بر مدیریت کلاس درس ریاضی در مدارس شهرستان گلوگاه در سال تحصیلی 98 – 97
ابراهیم خطیری - آتنا فرهادیان
معرفی ابزارهای آموزشی هوش مصنوعی، مزایا و چالش ها
ُسیده زهرا حسینی
بررسی و شناخت مهمترین روش های ارزشیابی معلمان و نظام آموزشی
مرجان معصومی فرد - هدایت تازش
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0