0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی عوامل موثر در گرایش معلمان به سمت فعالیت های پژوهش محور با محوریت معلمان ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان سبزوار
نویسندگان :
نیره کریم آبادی
1
1- آموزش و پرورش سبزوار
کلمات کلیدی :
گرایش معلمان، فعالیت های پژوهش محور، معلمان ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان سبزوار
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر در گرایش معلمان به سمت فعالیت های پژوهش محور با محوریت معلمان ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان سبزواراست که به صورت توصیفی وهمبستگی در مهرماه ۱۳۹۷ اجرا گردید بدین گونه که ابتدا میزان اطلاعات معلمان نمونه ی آماری رانسبت به فعالیت های پژوهشی سنجیدیم و بعد با توزیع پرسشنامه ها نسبت به تعیین موثر ترین عوامل در گرایش معمان به سمت فعالیت های پژوهش محوربا نظر خواهی از آنان اقدام نمودیم، جامعه ی آماری ما در پژوهش حاضر کل معلمان ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان سبزوار است که 120 نفر از آنان به عنوان نمونه ی آماری به شیوه ی تصادفی طبقه بندی شده انتخاب گردیدند، در این پژوهش از پرسشنامه ی محقق ساخته ی عوامل موثر بر گرایش معلمان به فعالیت های پژوهش محور که دارای ۴ سوال سه گزینه ای و ۱ سوال سه گزینه ای مجزا پیرامون آشنایی معلمان با روش و شیوه ی تحقیق استفاده شده است بعد از تجزیه وتحلیل اطلاعات می توان نتیجه گرفت که فرضیه های پژوهش توجه به گسترش سواد پژوهشی در گرایش معلمان به سمت فعالیت های پژوهش محور(با محوریت معلمان مقطع ابتدایی سبزوار)موثر است، برگزاری کارگاه های پژوهشی (مقاله نویسی، اقدام پژوهی،درس پژوهی و...) در گرایش معلمان به سمت فعالیت های پژوهش محور(با محوریت معلمان مقطع ابتدایی سبزوار)موثر است، توجه وبرنامه ریزی در مورد یافته های پژوهشی در گرایش معلمان به سمت فعالیت های پژوهش محور(با محوریت معلمان مقطع ابتدایی سبزوار)موثر است آشنایی با روش های تحقیق در گرایش معلمان به سمت فعالیت های پژوهش محور(با محوریت معلمان مقطع ابتدایی سبزوار)موثر است مورد تایید قرار می گیرد، پیشنهاد می شود موضوع پژوهش حاضر در سایر مناطق آموزش و پرورش اجرا و نتایج آن به صورت مدلی برای تعمیم به همه ی مناطق آموزشی ارائه گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر وجدان کاری بر هویت سازمانی با نقش میانجی تنبلی اجتماعی (مطالعه موردی مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان آمل)
فرهاد رضوانی - نادی علیزاده
تلفیق علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در آموزش
اکرم خسروگردی - منصوره حسنی سبزوار - حسنیه قاضی زاده علمداری
برابری آموزشی
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
واکاوی و تبیین جایگاه علم عدد در جهان هستی از منظر و آراء اخوان الصفاء
رمضان مهدوی آزادبنی - امیر شیخی
بررسی مبانی روان شناختی در سند برنامه درسی ملی
مرزبان ادیب منش
On the Relationship between Iranian EFL Teachers’ Emotional Intelligence and Classroom Management Styles across Gender
Zahra Aghazadeh - Maryam Soleimani
بررسی تاثیر روش قصه گویی بر مهارت حل مسئله در کودکان 4 تا 6 سال شهرستان کلاردشت
فریده اصغری
بررسی نظری و نیازسنجی در مورد طراحی فضای مدرسه از دانشآموزان
مصطفی سعادتی - نیما امانی - وحید مرزبانی - صادق رزاق زاده
بررسی راهکارهای جذب و گرایش نوجوانان به نماز
نگار رشید
راهکارهای ارتقای فرهنگ پژوهش در بین معلمان
پریسا منتیان - آرزو بهارستان - الهام نظری - میترا جعفری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0