0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر برنامه درسی تلفیقی بر پیشرفت تحصیلی و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پسر پایه چهارم شهرستان سبزوار
نویسندگان :
عباس قاسمیان
1
امیرحسین ایزی
2
1- دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی سبزوار
2- دانشگاه فرهنگیان - پردیس شهید دکتر بهشتی مشهد
کلمات کلیدی :
آموزش،تلفیق،برنامه،مهارت،دانش آموزان
چکیده :
در عصر حاضر آموزش تلفیقی رویکرد و تبیین تازه ای برای آموزش مهارت های زندگی به فراگیران به شمار می رود. هدف پژوهش حاضر تاثیر برنامه تلفیقی بر پیشرفت تحصیلی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان پسر کلاس چهارم شهرستان سبزوار میباشد. روش تحقیق شبه آزمایشی بوده و جامعه آماری شامل کل دانش آموزان کلاس چهارم پسر شهرستان سبزوار در سال تحصیلی 04-1403که ۵۴ نفر از آن ها به روش نمونهگیری تصادفی( ۲۷ نفر گروه آزمایش، ۲۷ نفر گروه گواه) انتخاب شدند. پرسشنامه پیشرفت تحصیلی به صورت پس آزمون از هر دو گروه گرفته شد و همچنین پرسشنامه مهارتهای اجتماعی الیوت و گرشام از گروه آزمایش به صورت پیش آزمون و پس آزمون گرفته شد و نتایج یافتههای تحقیق نشان داد که گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه نمرات پیشرفت تحصیلی بهتری در دروس مطالعات اجتماعی و علوم گرفتند و همچنین برنامه درسی تلفیقی موجب بهبود مهارتهای اجتماعی و تیمی گروه آزمایش شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تأثیر طرح آموزش نانو بر ارتقای دانش، نگرش و مهارت پژوهشی (مطالعه موردی: دانش آموزان دوره اول متوسطه ناحیه دو ساری)
حسین احمدی - فاطمه ذبیحی حاجیکلایی
بررسي عوامل مؤثر بر مهارتهاي كارآفريني دانشآموزان از ديدگاه مديران دوره متوسطه شهرستان چالوس
الهام رضوانی - حامد صالح نیا
آشتی با لگاریتم
فاطمه مقصودی - سمانه مقصودی - مهدی عباسی مود
اثربخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر کاهش احساس تنهایی دانش آموزان پسر در دوران کرونا
علیرضا اسلامی - پژمان بریمانی - سمانه دوست محمد
روشهای موثر آموزش مجازی در دوران پاندمی
محدثه جعفرلو
نقش همیاران مشاور در کاهش پرخاشگری دانش آموزان
سارا اربابی - محمدجواد آب ده
EXISTENCE METHODS IN p-ADIC POTENTIAL THEORY
KIANOOSH SABZIPOUR
مقایسه ویژگیهای شناختی دانشآموزان تیزهوش و عادی
سید ناصر حسینی مقدم - مهدی محمودی - معصومه سادات حسینی مقدم
اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله بر سرسختی روانشناختی دانش آموزان پسر
پژمان بریمانی - علیرضا اسلامی - سمانه دوست محمد
چگونه توانستم نارسایی دانش فناوری آموزشی خود را در جهت ارتقای دانش محتوای آموزشی و پداگوژیکی بهبود بخشم ؟
سیده زهرا باغبانیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0