0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم تمرکز حواس را در دانش آموزان کلاس پنجم بهبود ببخشیم؟
نویسندگان :
طاهره عقدکی
1
سپیده شیرزادپور
2
آفتاب محمدی
3
1- اموزش و پرورش
2- اموزشو پرورش
3- اموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
آموزش و پرورش، تمرکز حواس،راهکارهای تقویت تمرکز حواس،تلفیق درس با بازی.
چکیده :
اقدام پژوهی حاضر با عنوان «چگونه توانستم تمرکز حواس را در دانش آموزان کلاس پنجم بهبود بخشیم؟»، باعنایت به نظرات متخصصان تعلیم وتربیت و اندیشمندان مختلف در این زمینه انجام شد. بیشتر افراد گمان می کنند که تمرکز یک امر ذاتی و تغییر آن ناممکن است، در حالی که تمرکز یک امر اکتسابی است و باید هر روز پرورش و جهت داده شود و هر کس با هوش عادی خود می تواند به آن دست یابد. یافته های این اقدام پژوهی نشان داد، حواس پرتی بیشتر علل درونی دارد و به طبیعت خود فرد، ویژگی ها، حالات روحی و روانی و عادات فردی بستگی دارد. از سوی دیگر، تمرکز حواس در هر کاری از جمله در فراگیری مباحث درسی در کلاس از ضروریات قطعی یادگیری و آموزش و تنظیم کننده امر یادگیری و انجام صحیح کارها بوده و موجب پیشرفت تحصیلی می شود. لذا ضروری است که عوامل تاثیرگذار بر روی تمرکز حواس دانش آموزان (از جمله: افزایش مهارت خودآگاهی، از بین بردن افکار مزاحم،استفاده از بازی در امر تدریس و...) تقویت گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر موسیقی بریادگیری دروس یاضی و فارسی
سید علیرضا موسوی
ارزشیابی مستمر به شیوه ای جذاب از طریق مسابقه
علی محمد کریمی
کاربرد تفکر انتقادی در تدریس کتابهای درسی از دیدگاه معلمان مدارس راهنمایی در شهرستان گرگان.
نفیسه امین - سارا نظام پرست
درس هنر فرصتی برای ایجاد شادی و سلامت روان درمدارس دوره ابتدایی
فاطمه جلیلی
بررسی رابطه بین خودکنترلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
فاطمه اسمعیلی - سیده زهرا حسینی - ام لیلا اخلاقی - سیدیوسف ساداتی
بررسی رابطه تاب آوری با اضطراب امتحان دانش آموزان
پروانه شهابی مقدم - ماریا یزدانی
بررسی تأثیرکیفیت زندگی کاری بر استرس شغلی (مورد مطالعه: آموزش وپرورش شهرستان محمودآباد)
شهلا زرجام
بررسی اختلال دیکته دانشآموز دوم دبستان و راهکارهای بهبود آن مبتنی بر تقویت حافظهی دیداری_شنیداری و دقت
ملیکا بهروزیان - مریم حدادحسنی - فاطمه تاجی
علاقه مندی به هندسه و ساده سازی مقاطع مخروطی
معصومه کدخدایی - عفت شیخی
اثر هوش مصنوعی بر آموزش و یادگیری
جواد سالاری مقدم - معصومه کدخدایی - عفت شیخی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0