0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه تاب آوری با اضطراب امتحان دانش آموزان
نویسندگان :
پروانه شهابی مقدم
1
ماریا یزدانی
2
1- دانشگاه آزاد ساری
2- دانشگاه آزاد ساری
کلمات کلیدی :
تاب آوری،اضطراب امتحان،دانش آموزان
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه تاب آوری با اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پایه ششم انجام شد. جامعۀ پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر پایه ششم در شهرستان قائمشهر در سال تحصیلی 1403-1402 تشکیل دادند که از بین آنها به صورت هدفمند 120 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای این پژوهش شامل پرسشنامه های استاندارد تاب آوری کودک و نوجوان انگار و لیبنبرگ (2009) و اضطراب امتحان ساراسون (1980) بود. روش تحلیل این پژوهش، آزمون همبستگی پیرسون بود. یافته ها نشان داد که بین تاب آوری با اضطراب امتحان دانش-آموزان دختر پایه ششم (0.573- =r) رابطه معکوس و معنادار وجود دارد. با توجه نتایج پژوهش پیشنهاد می شود برنامه های آموزشی برای آگاهی بخشی درباره اثرگذاری تاب آوری بر اضطراب امتحان دانش آموزان به مشاوران و معلمان مدارس برگزار شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش مادر در تربیت دینی فرزندان در خانواده با توجه به آموزه های قرآنی
سحر امیری رودباری
رابطه ویژگیهای شخصیت و حمایت اجتماعی دانشآموزان
پروین قنبرلو
بررسی عوامل موثر بر رشد شخصیت و توانمند سازی دانش آموزان ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ریگان( با محوریت پایه ی دوم و سوم)
محمد داراباز - عزت الله ملک پور افشار
بررسی قیدهای ارتباط زمانی در زبان فارسی از دیدگاه رده شناسی معنایی
لیلا عرفانیان قونسولی
تأثیر کلاس درس معکوس بر نتایج یادگیری دانش آموزان
صغرا شوریده - مریم شاهوند - سکینه یعقوبی بصیر
بیداری اسلامی
محمد زارع
نقش روش های تدریس جذاب بر مشارکت و یادگیری بهتر دانش آموزان
زهرا قلی زاده
چگونه توانستیم که سطح نمرات امتحان نهایی فیزیک دانش آموزان خودرا بالاتر ببریم
شهناز شفیع - عاطفه عارفی
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی از منظر فعال و غیر فعال بودن رر اساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی ۹۹_۱۳۹۸
فاطمه سبزی دیلمی - حدیث احمدیان
تاثیر هوش معنوی مدیران بر عملکرد سازمانی معلمان مدارس ابتدایی شهرستان محمودآباد
الهه منصوری - مهسا بیشه کلایی - مرضیه زروک
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0