0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
کاربرد تفکر انتقادی در تدریس کتابهای درسی از دیدگاه معلمان مدارس راهنمایی در شهرستان گرگان.
نویسندگان :
نفیسه امین
1
سارا نظام پرست
2
1- دانشگاه پیام نور بابل
2- دانشکده صنعتی شاهرود
کلمات کلیدی :
تفکر انتقادی، تدریس کتابهای درسی، معلمان، گرگان.
چکیده :
هدف تحقیق حاضر بررسی کاربرد تفکر انتقادی در تدریس کتابهای درسی از دیدگاه معلمان مدارس راهنمایی در شهرستان گرگان می باشد. این تحقیق با روش توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش معلمان مدارس راهنمایی در شهرستان گرگان میباشد به تعداد 110 نفر) 99 نفر مرد و 21 نفر زن (که باتوجه به تعداد کم نمونه، نمونه برابر با جامعه انتخاب می شود. برای جمع آوری داده های تحقیق، از پرسشنامه های گرايش به تفكر انتقادي ريكتس (2003)، پرسشنامه سبک تدريس موسی پور (1998) استفاده شد. جهت تعیین روایی صوری و محتوایی، پرسشنامه ها به رویت 5 نفر از اساتید رشته روانشناسی رسید. جهت تجزيه و تحليل، از نرم افزار SPSS استفاده شده است. يافته هاي تحقیق نشان داد كه معلمان به سبک تدريس فعال بيش از سبک تدريس غيرفعال گرايش داشتند و در مجموع سطح تفكر انتقادي معلمان مطلوب بود و بين دو سبک تدريس فعال و غير فعال، گرايش به تفكر انتقادي معلم تنها با سبک تدريس فعال رابطه مثبت و معناداري وجود داشت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل داده های کلان با استفاده از هوش مصنوعی: فرصت ها و تهدیدها
حسن سعیدی - حسین سعیدی
بررسي تاثير روش تدريس مبتني بر تفكر خلاق بر ميزان پيشرفت تحصيلي و انگيزه پيشرفت دانش آموزان ابتدايي در درس علوم شهرستان بابلسر
لیلا تیرپور مشهدسر
بررسی تاثیر توانمندسازی روانشناختی بر رضایت شغلی معلمان (مطالعه موردی معلمان ناحیه ی ۱ زاهدان)
زهرا ابراهیمی شاهرودی - نازنین زهرا دهانی - سمیه خمر نژاد - مژگان شادوند
مروری بر سه مدل برنامه درسی( مکعبی،تلفیقی و پنهان):پیامد ها و ضرورت های آنان در نظام آموزشی
فاضله شعبانی - نگین فخار - زهرا اسماعیلی
نقش معلمان در کاهش آسیب های اجتماعی
آمنه مهدی زاده
بررسی نقش بازی های آموزش ریاضی بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
محمد قاسم زاده - مرتضی پریچهره تروجنی - احد صحرابانی - شهناز عبدالله پور
واکاوی نقش مدرسه در بهداشت روانی و سلامت دانش آموزان ارتقای و آن (با تاکید بر معلمان)
عاطفه منفرد سرخرود
تدریس زیستشناسی با گیمیفیکیشن: رویکردی نوین در آموزش
مریم تقوی
تبیین رابطه سبک رهبری تحولگرا مدیران بر یادگیری و عملکرد ورزشی معلمان تربیتبدنی شهر سنندج
محمد قادریان
تحلیل محتوای تصاویرکتب مطالعات ابتدایی از منظر توجه به الگوی مصرف آب
محدثه فقیه عبدالهی - فاطمه فیاضی - محمد فقیه عبدالهی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0