0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی جایگاه مدرسه در برنامه تربیت دینی در پیش از دبستان
نویسندگان :
ربابه علیپور
1
هدا علاقه مند
2
محمدباقر فرقانی اوزرودی
3
1- آموزش و پرورش بابل
2- آموزش و پرورش بابل
3- آموزش و پرورش بابل
کلمات کلیدی :
مدرسه، برنامه آموزش، مبانی دینی، پیش از دبستان
چکیده :
با توجه به اهمیت مدرسه به عنوان یک نظام اجتماعی و نقش آن در تربیت دینی دانش آموزان در این پژوهش تلاش شده راهکارهایی برای دستیابی به تربیت دینی و هویت کودکان اسلامی در دوره ی پیش دبستانی ارائه شود، بنابراین با استفاده از روش تحقیق توصیفی با تکیه بر مبانی نظری به تحلیل و سپس نتیجه گیری پرداخته و در پایان راهکارهایی برای جلوگیری از آسیبهای تربیت دینی در مدرسه ارائه شده است. بوده است. در این پژوهش با گردآوری اطلاعات به شیوهی کتابخانه ای و با استفاده از روش تحلیل کیفی به بررسی اطلاعات و تجزیه و تحلیل پرداخته شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که معلم، برنامه درسی و گروه دوستان و همکلاسیها در تربیت اعتقادی، اخلاقی و عبادی نقش دارند. عدم رعایت اصول تربیتی، ناکارآمدی محتوای کتب درسی، تعارض میان آنچه در مدرسه به دانش آموز آموزش داده میشود با آنچه از خانواده و محیط کسب کرده، عدم هماهنگی میان کادر مدرسه و رفتارهای ضد ارزشی گروه دوستان و همکلاسی ها از جمله عواملی هستند که موجب آسیب به تربیت دینی دانش آموزان خواهد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
عوامل خطر اضافه وزن و چاقی در بین دانش آموزان: مطالعه مروری
زهرا قاسم زاده - سعید محسنی پور
بررسی اثربخشی آموزش مهارت های خودراهبری بر خودتنظیمی و شفقت به خود در دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر اسد آباد
نازیلا خطیب زنجانی - مریم حقی
کاربرد هوش مصنوعی در الکترونیک
محمد کاظم صداقت فر - خسرو جلالی
تحلیل محتوای ریاضی ششم ابتدایی مبتنی بر تکنیک ویلیام رومی و ساحت های ششگانه ی تربیتی
شیده مهدی زاده - مریم زارع
چگونه توانستم دانش آموزان پایه دوم ابتدایی را به درس ریاضی علاقمند نمایم .
فاطمه زهرا تقی پور علی تپه
سواد بدنی، آموزش مجازی و سواد دیجیتال دانش آموزان
محمد حسین میرسلیمانی - حکیمه سادات موسوی نژاد - مریم نیک نژاد - فاطمه کوثر - ملیکا سادات راسخ
معجزه فناوری در تدریس ریاضی
مریم یعقوبی - مریم موسوی
تاثیر نگرش مدیران بر توانمندی کارکنان سازمان های دولتی با نقش میانجی اعتمادسازی ادراک شده مطالعه موردی سازمان های دولتی شهر آمل
علیرضا بناگر - مرضیه رستمی
رویکردهای نوین در حوزه زنجیره بلوکی با تمرکز بر شبکه تنگل و رمزارزآیوتا
رحیم اصغری
رابطه اشتیاق تحصیلی با اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان با نقش میانجی انگیزه پیشرفت دانش آموزان
فرزانه جعفرپور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0