0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه بین راهبردهای یادگیری خودگردان با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
نویسندگان :
سید مصطفی شفیع پور حسینی
1
سید رضی حسینی آهار
2
فاطمه منصورلکورج
3
مریم منصورپور
4
1- آموزش و پرورش چالوس
2- آموزش و پرورش چالوس
3- آموزش و پرورش چالوس
4- آموزش و پرورش چالوس
کلمات کلیدی :
راهبردهای یادگیری خودگردان،انگیزه پیشرفت،دانش آموزان ابتدایی.
چکیده :
این تحقیق با هدف اصلی رابطه بین راهبردهای یادگیری خودگردان، خلاقیت و خودکارآمدی با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل دانش آموزان دبستان سعدی به تعداد 108 نفر بودند که با توجه به فرمول کوکران تعداد 86 نفر به صورت تصادفی ساده به عـنوان جامـعه نمونه برگزیده شدند. ابزارهای مورد استفاده در پژوهش پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودگردان بوفارد (1995) با ضریب آلفای کرونباخ 76/0؛ و پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی حسینی و همکاران (1387) با ضریب آلفای کرونباخ 91/0 بودند. همچنین جهت تجزیه و تحلیل داده ها پس از جمع آوری داده ها، در رایانه تحت برنامه SPSS22 ثبت و از آمار توصیفی که شامل توزیع فراوانی و درصد آن استفاده شد و در بخش آمار استباطی نیز به منظور پیداکردن رابطه بین متغیرهای پژوهش در بین دانش آموزان با توجه به نانرمال بودن داده ها از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده گردید. یافته ها نشان می دهد که بین راهبردهای یادگیری خودگردان با انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان رابطه وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
کارکرد خانواده سالم در سلامت معنوی جامعه
بهار قربان نژاد زواردهی - محمدباقر فرقانی اوزرودی
رابطه تشویق و تنبیه با یادگیری دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در درس ریاضی در مدارس شهرستان اسلامشهر سال تحصیلی 1403-1402
مرتضی قاسمی اقدمی - مهسا پیری - زهرا میرزایی - پرستو سلیمانی
اهمیت مدیریت دانش و چابکی سازمانی بر سازمان های آموزشی
عارفه روشن طبری - فاطمه هدایتی - اقدس حیدر زاده
یادگیری شایستگی های بالینی پرستاری کودکان در مرکز شبیه سازی مهارتها
زهرا عابدینی - فریده یوسفی - منصوره حسینخانی - علیرضا مظفریان
ارتباط آموزش وپرورش با محیط زیست
سیده سمانه هاشمی منش
تاثیر شیوه های جدید آموزش بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره اول دبیرستان های شهرستان زرندیه
حسین رحیمی
بررسی تاثیر رهبری توزیعی بر غرور سازمانی و اخلاق کار اسلامی معلمان منطقه رخ شهرستان تربت حیدریه
حسین مومنی مهموئی - ابوالفضل نجفی
اثربخشی قصه درمانی بر خودکارآمدی دانش آموزان مقطع ابتدایی
ضحی معلمی ساروی - منصوره پاکدل - فاطمه اسحقی مله
بررسي صلاحيت هاي حرفه اي معلمان در آموزش موثر علوم تجربي و رياضي
فاطمه عبدالمحمدی - احسان غلامی - مهدی شریفیان
واکاوی میزان انعکاس مولفه های نفی قومیت محوری در محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی
علی یعقوبی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0