0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه تشویق و تنبیه با یادگیری دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در درس ریاضی در مدارس شهرستان اسلامشهر سال تحصیلی 1403-1402
نویسندگان :
مرتضی قاسمی اقدمی
1
مهسا پیری
2
زهرا میرزایی
3
پرستو سلیمانی
4
1- مرکز آموزش عالی عترت واوان
2- مرکز آموزش عالی عترت واوان
3- مرکز آموزش عالی عترت واوان
4- مرکز آموزش عالی عترت واوان
کلمات کلیدی :
تشویق،تنبیه،یادگیری ریاضی،دوره دوم ابتدایی،مدارس شهرستان اسلامشهر
چکیده :
هدف این مقاله یافتن رابطه تشویق و تنبیه با یادگیری دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در درس ریاضی در شهرستان اسلامشهر است. روش تحقیق این مقاله، از لحاظ هدف در زمره تحقیقات کاربردی و از لحاظ نوع تحقیق، توصیفی و از نوع پیمایشی است. پرسشنامهی 20 گویه ای تحت عنوان تاثیر تشویق و تنبیه بر یادگیری ریاضی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در درس ریاضی در شهرستان اسلامشهر طراحی شد که بین جامعه آماری، دانشجومعلمان مرکز آموزش عالی عترت (ورودی ۱۴۰۰) کلاس های ۳۲_۳4 توزیع و تکمیل شد. نمونه آماری نیز از طریق فرمول کوکران تعیین شده است و روش نمونه گیری هم تصادفی ساده است. ابزار استفاده شده در این مقاله، نرم افزار spss ورژن ۲۶ می باشد . نتیجه پژوهش : طبق آزمون کندال و اسپیرمن بین تشویق و یادگیری رابطه معناداری برقرار است اما بین تنبیه و یادگیری رابطه معناداری برقرار نیست. در واقع تنبیه به اندازه تشویق مؤثر نبوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستیم دانش آموزان را با قلب و انواع رگ آشنا کنیم؟ (درس پژوهی)
محبوبه مراد زاده جدول نو - زهرا خانه گیر - ملیحه براهویی - زینب جرگه - اطهره زابلی - مهدی خانگیر
روش های آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان در مدارس دوره ابتدایی
زهرا غفاری آبی سفلی
تاثیر ذهن آگاهی بر سرمایه روانشناختی و فرسودگی شغلی مدیران مدارس استثنایی استان ایلام
نسرین رحمی - معصومه احمدی فر - زینب اسدزاده - محبوبه بالاوندی
عصر الکترونیک؛ معلّم و آموزش قدم به قدم در هزاره ی سوم با ICT
سپیده شیرزادپور - طاهره عقدکی - افتاب محمدی
رابطه میان سبک های رهبری مدیران و مدیریت دانش در مدیران مقطع متوسطه شهرستان بابل
سیده مرضیه هاشمی - محمدباقر فرقانی اوزرودی - وحید فلاح
بررسی رابطه حمایت سازمانی و جوسازمانی نوآورانه کارکنان مطالعه موردی: شرکت آبفای منطقه 3 تهران
سید مصطفی موسوی
ارائه مدل دستیابی به اقتصاد مقاومتی با تأکید نقش چابکی سازمانی دانشگاهها
سید عبداله خاوری
درآمدی بر ضرورتهای یاددهی مهارت حل مساله در مدارس
علیرضا طاهرنژاد
بررسی وضعیت آموزش های حفاظت از محیط زیست در آموزش و پرورش ایران
پیام زمانی
طراحی برنامه درسی مبتنی بر بازیهای آموزشی در راستای یادگیری مفاهیم پایه
محسن رحیمی - حسن سعادتی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0