0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی شیوه های نوین تدریس(تکنولوژی آموزشی) و تاثیر آن بر یادگیری در دانش آموزان مقطع ابتدایی استان فارس
نویسندگان :
هادی محمد صادقی
1
1- پیام نور فسا
کلمات کلیدی :
یادگیری، تکنولوژی، آموزش، دانش آموز، معلم
چکیده :
عصر ما، عصر انتقال از جهان واقعی به دوران زندگی در فضایی دوجهانی است. گرچه هنوز نهادها و سازمان های مجازی شکل نگرفته اند، اما ظهور جهانی نو به نام جهان مجازی را در دور و بر خود احساس می کنیم. جهان مجازی هویت معلم و فراگیر را به شدت تغییر می دهد و وظایف و نقش های جدیدی برای آنها پدید می آورد. سازنده گرایان با تاکید بر فعالیت یادگیرنده در فرآیند یادگیری معتقدند که دانش از بیرون به فرد منتقل نمی شود، بلکه آن چه وی از طریق حواسش دریافت می کند، براساس فردیت خویش تفسیر و پردازش می کند.هدف پژوهش حاضر بررسی نقش تکنولوژی آموزشی بر یادگیری دانش آموزان از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی استان فارس است. جامعه آماری پزوهش شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی استان فارس می باشد که طبق فرمول 82 معلم زن و 37 معلم مرد انتخاب گردید. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته می باشد که روایی و پایایی آن تعیین گردید. نتایج نشان داد که بین تکنولوژی آموزشی و یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی استان فارس رابطه وجود دارد. و همچنین بین عملکرد معلمان و میزان یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی استان فارس، بین مهارت معلمان و میزان یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی استان فارس و بین آگاهی معلمان و میزان یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی استان فارس رابطه وجود دارد. و فرضیات فوق مورد تایید واقع گردیدند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر نقش والدین در آموزش و پرورش مدرن
محیا اسحق نیموری - فاطمه امامی - جعفر نصیر ناتری
بررسی تاثیر مدیریت استراتژیک نیروهای انسانی بر بهبود کارایی و عملکرد کارمندان شهرداری (توسط تحلیل سلسله مراتبی AHP)
نسرین سیمائی
تاریخ ریاضیات؛ ظرفیتی مغفول در آموزش ریاضی
امیرحسین مهری - محمدجواد اسلامپور - مهدیه اجدادی
بررسی معایب و مزایای آموزش مجازی در دوران اپیدمی کرونا در مدارس ایران
فاطمه ریاحی - زهرا خبری زاده جوزم
مهره ی مغفول برنامه درسی سبز در ساحت های شش گانه ی تعلیم و تربیت
معصومه ریحانی شیروان - نازیاسادات ناصری - محبوبه سلیمان پور عمران
بررسی میزان تاثیر عوامل آموزش مجازی دوران شیوع ویروس کووید 19 بر افت تحصیلی دانش آموزان شهرستان گلوگاه در سال تحصیلی 1399-1400
ابراهیم خطیری - آتنا فرهادیان
بررسی مزایا و معایب کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش
سعید محسنی پور - عسکری دبیدی بهنمیری - علی کوپایی - شهاب رزاقی کله بنی
بررسی جایگاه مدرسه در برنامه تربیت دینی در پیش از دبستان
نازنین سارایی - پروین سارایی - حمید سارایی
اهمیت اوقات فراغت در تربیت اخلاقی دانش آموزان
محمدرضا محمدزاده رهنی - محسن معتمدی - علی شیعه علی
اثر بخشی آموزش ابراز وجود بر رفتارهای اجتماعی و انسجام من دانش آموزان دوره اول متوسطه مبتلا به کمروئی و گوشه گیری شهرستان دماوند
معصومه حیدری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0