0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر مدرسه در توسعه اخلاقی دانش آموزان؛ مطالعه موردی شهرستان بابل
نویسندگان :
سیده مرضیه هاشمی
1
محمدباقر فرقانی اوزرودی
2
1- گروه علوم تربیتی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران
2- آموزش و پرورش بابل
کلمات کلیدی :
اخلاق،مدرسه،تربیت،دانش آموز
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر تأثیر مدرسه در توسعه اخلاقی دانش آموزان؛ مطالعه موردی شهرستان بابل است. بر اساس موضوع تحقیق با توجه به ماهیت آن توصیفی و از نوع زمینه یابی می باشد. جامعه آماری تحقیق کلیه دانش آموزان مدارس راهنمایی شهرستان بابل که حدود 12000 نفر می باشند. نمونه آماری 200 نفر که از طریق خوشه-ای از 10 مدرسه پسرانه و 10 مدرسه دخترانه به صورت کاملا تصادفی انتخاب شده اند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته با 32 سوال بسته 5 ارزشی لیکرت بوده است (80 = α). داده ها در 2 سطح توصیفی و استنباطی مورد تحلیل واقع شده است. از آزمون خی دو و نرم افزار SPSS19 جهت استنباط نتایج استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد که معلم، مدرسه در توسعه اخلاقی دانش آموزان نقش دارند. همچنین رفتار مدیران و کارکنان مدرسه در توسعه اخلاقی دانش آموزان موثر بوده و سیستم پاداش و تنبیه مدرسه با رویکرد توسعه اخلاقی دانش آموزان میتواند تاثیر به سزایی داشته باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش بازی های آموزشی درپیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس ابتدایی
سحر عبدی لورون - محمد عظیمی
تاثیر تکلیف شب در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی از دیدگاه معلمان
سمیه رحمت پسند - حکیمه سیفی - خدیجه مددی - فریبا عباسی فرد
بررسی روش های نوین آموزش و پژوهشی در کلاس درس ادبیات و زبان فارسی مطالعه موردی دبیران منطقه میانکوه شهرستان اردل
جواد خرمی رفنی
بررسی چگونگی کاهش چالش های طرح مسئله ریاضی دانش آموزان ششم ابتدایی
فاطمه سبزوارنژاد
کارکرد خانواده سالم در سلامت معنوی جامعه
بهار قربان نژاد زواردهی - محمدباقر فرقانی اوزرودی
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در پرورش معلمان
فرشته هواسی - پریسا گوران - مینا برخورداری - مهسا ولی زاده - فاطمه یاسمی
شناسایی مشکلات زیست محیطی در مازندران و نقش دانشآموزان در حل این مشکلات
آرمیتا خزایی پول - علیرضا باروج کیاکلایی
تاثیر رسانه بر اهمالکاری دانش آموزان
زینب عباسی
بررسی تکنولوژی های نوین آموزشی بر فرایند یاددهی- یادگیری در سیستم آموزشی رشته طراحی و دوخت
سمیه چاله کائی
ارتباط معلم و دانش آموز
خدیجه موسوی - شعبان حیدری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0