0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی چگونگی کاهش چالش های طرح مسئله ریاضی دانش آموزان ششم ابتدایی
نویسندگان :
فاطمه سبزوارنژاد
1
1- دانشگاه الزهرا(س)
کلمات کلیدی :
طرح مسئله ریاضی،اقدام پژوهی،کسر،نسبت و تناسب،پایه ششم
چکیده :
این پژوهش با مشارکت دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در زمینه بهبود وضعیت درس ریاضی انجام شد. هدف از این پژوهش بهبود وضعیت طرح مسئله ریاضی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی بود. نمونه مورد مطالعه از نوع نمونه در دسترس و ۲۲ نفر دانش آموز دختر پایه ششم ابتدایی بود. این پژوهش با رویکرد کیفی و روش اقدام پژوهی انجام شد. طی این پژوهش به سطح پایین عملکرد دانش آموزان در طرح مسئله ریاضی پی برده شد و جهت کاهش چالشهای دانش آموزان اقداماتی از جمله: شناسایی مشکلات دانش آموزان در طرح مسئله، ارائه راهکارهای مختلف، انتخاب راهکار مناسب و اجرای راهکار مورد نظر و همچنین تجزیه و تحلیل نتایج صورت گرفت. پس از بررسی وضعیت طرح مسئله دانش آموزان مشخص شد آنها با چالش های مختلفی از جمله عدم درک درست از زمینه مسئله و داده ها، عدم برقراری ارتباط بین مفاهیم ریاضی و زندگی روزمره و... روبرو بودند. بنابراین با توجه به این یافته ها به ارائه راهکار هایی پرداخته شد. در نهایت جهت رفع چالش های دانش آموزان تصمیم به آموزش مهارت طرح مسئله در کارگروه های ریاضی گرفته شد. پس از آموزش مهارت طرح مسئله با استفاده از چارچوب پیشنهادی محقق ساخته نتایج چشمگیری در زمینه بهبود طرح مسئله دانش آموزان پایه ششم مشاهده شد. همچنین در طرح مسئله از خلاقیت بیشتری استفاده شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش عوامل اثرگذار بر ارتقای توانمندی و توسعه حرفهای معلمان شهر اصفهان
مریم سپیانی - ناهید عقلی
عوامل موثر بر آموزش تفکر کارآفرینی بین دانش آموزان
هما میرزا محمدی - مریم لهراسبی نیچکوهی - سکینه جهاندار - ازاده اقلیمی
تاثیربالا بردن روحیه همکاری بر میزان بهره وری معلمان با تاکید بر نقش میانجی کیفیت زندگی معلمان شهرستا نهای نجف آباد و چادگان استان اصفهان
رحیم شمگانی - ناهید نادری - محمدرضا رحمانی - مریم شکراللهی
نقش میانجی تنظیم هیجان در رابطه الگوهای ارتباطات خانواده/ استادان با جرات ورزی در دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان
علیرضا بادله - عبدالواحد صفائی - مهدی نامداری پژمان
بررسی تاثیر طراحی آموزشی گانیه در یادگیری درس ریاضی و توان حل مسئله دانش آموزان
معصومه محمدی
تأثیر کلاس درس معکوس بر نتایج یادگیری دانش آموزان
صغرا شوریده - مریم شاهوند - سکینه یعقوبی بصیر
تحلیل محتوای کتاب بخوانیم مقطع پنجم ابتدایی بر مبنای پرورش تفکر انتقادی دانش آموزان
زینب کیاحسینی
رابطه بین رفتارهای اخلالگرایانه و خودنظمدهی تحصیلی در دانشآموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان اندیکا
هدایت حسین پور - مهناز بابادی - سجاد حسین پور
نقش انگیزه شغلی و رهبری تحول آفرین در پیش بینی رفتار شهروندی سازمانی (مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو ساری)
مهدی عالیشاه - شهناز دهقان نژاد - رویا کاظمی آقمشهدی - زینب قلی نژاد سرخکلائی
شناسایی مولفه های مدرسه تراز اسلامی در اسناد تحولی آموزش و پرورش
مریم انصاری - رسول باقری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0