0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم مشکلات املای پارسا دانش آموز پایه دوم در مدرسه ی شاهد اکبرپور را بهبود ببخشم.
نویسندگان :
مهران ترابی رستمی
1
محمد ندیم
2
مهدی دهقان طزره
3
1- دانشگاه فرهنگیان ساری
2- دانشگاه فرهنگیان مازندران
3- دانشگاه فرهنگیان مازندران
کلمات کلیدی :
مشکلات املا، علاقه به املا، اقدام پژوهی، دانش آموزان
چکیده :
هدف از انجام این اقدام پژوهی، ارائه راهکارهایی برای تقویت و فعالسازی دانش آموزان پایه اول در دروس املا بود. بر اساس تجارب سالهای پیش فهمیدم مشکلات دانش آموزان در غلط های املایی به حافظه دیداری- حافظه شنیداری و عدم دقت برمی گردد. کتابها و نشریاتی از جمله رشد معلم، رشد تکنولوژی آموزش و آموزش ابتدایی را خواندم خطاهایی املایی را فهرست کردم و بازی هایی متناسب با این خطاها در نظر گرفته شد و در کلاس اجرا شد و پس از گذشت چند ماه، دانش آموزان به نوشتن و املاء علاقه بیشتری نشان دادند و شور و حال خاصی بر زنگ املا حاکم شده بود. و همچنین اکثر دانش آموزان در این درس که به آن علاقه ی خیلی خوبی نشان داده بودند به رتبه ی « خیلی خوب» توانستند دست بیابند. در پایان این نتیجه به دست آمد که استفاده از روش های متنوع تدریس، متناسب با هدف هر درس، ارائه فعالیت های عملکردی به دانش آموزان با توجه به تفاوت های فردی، نیازها و علایق آنان و تشویق های مناسب، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، پرورش دقت و توجه دانش آموزان، در قالب بازی های هدف دار در افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزان به املا و کم شدن غلطهای املایی، بسیار مؤثر بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش آموزش هوش مالی به دانش آموزان بر کارآفرینی آنها
علی اکبر میرعرب رضی - مریم میرکبیر - سمیه لاری دارابی
تحلیل محتوا کتاب علوم چهارم ابتدایی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد
فردوس حیدری ریکنده - پریسا سالار
The Impact of Video-Based Instruction on Railway Engineering Students’ Essay Writing Performance
Mahsa Khalili - Mahboubeh Taghizadeh
بررسی رابطه اخلاق حرفه ای و رهبری توانمند ساز در مدارس استان مازندران
ربابه غلامی - مصطفی عزیزی شمامی - ابراهیم صالحی عمران
تبیین مولفه های اخلاق حرفه ای واشتیاق شغلی معلمان
پروانه مهرجو - ابوالفضل زلفی
بررسی عوامل گرایش نوجوانان به نماز و تاثیر آن زندگی انسان
فاطمه قائمی امیری - حانیه عبادتیان
بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران با رضایت شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهر سنندج
سیامک صادقی - داود غلامی - محسن عبدالملکی
نقش فناوری در آموزش ریاضی دوره ی ابتدایی
سجاد هدایتیان
بررسی عوامل موثر تربیت دانش اموزان در برنامه ی درسی پنهان در بین مدیران شهرستان چالوس به کمک روش آنتروپی
عالیه پیرخندان گل سفید
تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر خودکارآمدی، تنظیم شناختی هیجان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
مهسا بهمن نیا - ماندانا محمودجانلو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0