0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه اخلاق حرفه ای و رهبری توانمند ساز در مدارس استان مازندران
نویسندگان :
ربابه غلامی
1
مصطفی عزیزی شمامی
2
ابراهیم صالحی عمران
3
1- موسسه آموزش عالی آمل آمل
2- دانشگاه مازندران
3- دانشگاه مازندران
کلمات کلیدی :
اخلاق حرفه ای ، رهبری توانمند ساز
چکیده :
تحقیق حاضر به بررسی رابطه اخلاق حرفه ای و رهبری توانمند ساز در مدارس استان مازندران می پردازد. تحقیق از لحاظ هدف ،پژوهشی کاربردی و به لحاظ ماهیت پیمایشی است .جهت بررسی فرضیه های مطرح شده و تجزیه و تحلیل های آماری از روش میدانی و کتابخانه ای و از ابزار پرسشنامه به منظور گرد آوری داده ها استفاده شده است . جامعه آماری این تحقیق مدیران مدارس استان مازندران بوده که به تعداد 5000 نفر می باشند،از طریق جدول مورگان 300 نفر به عنوان نمونه انتخاب و پرسشنامه در اختیارمدیران قرار گرفته که تعداد 254 پرسشنامه کامل و جامع دریافت گردید.تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از این پژوهش با استفاده از نرم افزارهای آماری spss و در دوسطح توصیفی و استنباطی مورد بررسی قرار گرفته است . در سطح توصیفی از جدول فراوانی و نمودارها و در سطح آمار استنباطی برای آزمون فرضیه ها با توجه به توزیع داده ها از آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شده است . نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق نشان داد: بین مسئولیت پذیری حرفه ای و رهبری توانمند ساز، بین عدالت و انصاف حرفه ای و رهبری توانمند ساز، بین صادق بودن حرفه ای و رهبری توانمند ساز، بین رعایت احترام نسبت به ارزشها و هنجارهای اجتماعی حرفه ای و رهبری توانمند ساز ، بین وفاداری حرفه ای و رهبری توانمند ساز و بین برتری جویی و رقابت حرفه ای و رهبری توانمند ساز رابطه معنا داری وجود دارد نتیجه نهایی تحقیق حاکی از آن است اخلاق حرفه ای با رهبری توانمند ساز رابطه معناداری داشته و آموزش و پرورش در عرصه تعلیم و تربیت باید به حضور رهبران توانمند با اخلاق حرفه ای کوشا باشد. واژههاي كليدي: اخلاق حرفه ای، رهبری توانمند ساز
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
محاسبۀ حجم کره با اصول کاوالیری
زینب آقامیرزا - محمود داورزنی
بررسی اثربخشی بازی ها و نمایش های بومی-محلی بر خودکارآمدی دانش آموزان در درس ادبیات فارسی
فاطمه بهار - سمانه نیرومند
بررسی تأثیر تدریس به شیوة همیاری بر یادگیری دانش آموزان پایه دهم در درس شیمی
فاطمه قائمی امیری
جایگاه نظارت و راهنمایی در آموزش و پرورش
پرویز پارسایی - عزت الله ملک پور افشار
تاملی بر شیوه آموزش علوم زمین در مراکز تربیت معلم
رسول شریفی نجف آبادی
ارزیابی وقوع رفتار غیرمدنی در اساتید
زهرا عابدینی - لیلا طاهری - مریم سعیدی - اعظم محمدعلی پور
تاثیر فناوری اطلاعات بر فرصت های برابر آموزشی
فرزانه الهیار
بررسی تکنولوژی های نوین آموزشی بر فرایند یاددهی- یادگیری در سیستم آموزشی رشته طراحی و دوخت
سمیه چاله کائی
طراحی یک چارچوب مدیریت بحران مبتنی بر مدیریت دانش (در بحران کرونا)
سعید رادمان - زهرا خراشادی زاده
اثربخشی آموزش مدیریت رفتار والدین بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
عاطفه فولادی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0