0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی ابعاد ارتباط میان اماکن آموزشی و حرکات بدنی و اکتیوهای ذهنی دانش آموزان از دیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان قائمشهر
نویسندگان :
ندا آذرپیرا
1
1- دانشگاه آزاد قائم شهر
کلمات کلیدی :
فضای آموزشی،فعالیت ذهنی،فعالیت فیزیکی – حرکتی،دانش آموزان
چکیده :
پژوهش حاضر به موضوع بررسی ارتباط میان فضای آموزشی و فعالیت های فیزیکی حرکتی با فعالیت های ذهنی دانش آموزان می پردازد؛ از اینرو برای جمع آوری داده های پژوهش در یک نمونه آماری که بصورت تصادفی ساده از طریق فرمول کوکران محاسبه شده که برابر با 210 نفر می باشد اقدام نموده شده که از سه پرسشنامه استاندارد استفاده شده است میزان آلفای آنها نشان از پایا بودن پرسشنامه ها می باشد. برای تبیین ارتباط میان متغیرها نیز از آزمون پیرسون استفاده شده که برحسب آن مشخص شد که فعالیت آموزشی با فعالیت ذهنی دارای ارتباط است ولی با فعالیت فیزیکی حرکتی مقدار معیار تصمیم بزرگتر از 0.05 ارتباط ندارد. همچنین فعالیت ذهنی با فعالیت فیزیکی حرکتی دارای ارتباط است، ضمنا تمامی ارتباطات موجود بصورت مستقیم و مثبت می باشد. براساس میزان ضریب مسیر و میزان آماره T میان فعالیت های فیزیکی، فضای آموزشی و فعالیت های ذهنی دارای ارتباط است و این ارتباط از نوع مستقیم و مثبت برای فعالیت های فیزیکی حرکتی با فضای آموزشی و فعالیت های فیزیکی حرکتی و فعالیت های ذهنی می باشد و فعالیت های ذهنی با فضای آموزشی ارتباط معکوس داراست.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم یادگیری دانش آموزان دهم رشته ریاضی فیزیک را در مبحث دایره مثلثاتی بهبود ببخشم؟
نگین صادقی - علی توسلی
ارتباط بین استرس شغلی و تعهد حرفه ای در منجیان غریق شهر تهران
سیدحسین علوی - برانوش نیک بین - علی اکبر حسن پور حیدری
تبیین ارتباط یادگیری سازمانی و حمایت اجتماعی با نقش واسطه ای چابکی در معلمان تربیتبدنی شهر اصفهان
فائزه بسحاقی نیا - زهرا محمدی زواره - زهرا افشاری
رابطه حمایت سازمانی ادراک شده و کیفیت زندگی کاری با انگیزش شغلی (مطالعه موردی: معلمان دوره ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ساری)
علی رنجبر تیرتاشی - حسین رحیمی چورتی
اثر بخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر اضطراب امتحان دانش آموزان متوسطه اول و دوم
اسماعیل مردانی زاده - فهیمه شاهرخی - سکینه نگهبان - خاطره فلاح
مقایسه خودکارآمدی، انگیزه پیشرفت و خودتنظیمی در دانش آموزان دختر و پسر کاربر اینترنت
رضوانه عباسی - علیرضا صالحی کارونیان
مقایسه فراهیجانهای مثبت و منفی و مسیولیت پذیری در بین مادران کودکان عادی و استثنایی
ملیکا متولی زاده - مجید علیجان نوده پشنگی
بهبود تدریس مثلثات با رویکرد دست سازه ها
مهناز خنیفر
استفاده از چندجمله ای های تیلور در محاسبه حدهای مبهم
عبدالرحمن شهیدزاده - مرضیه سعید
تاثیر برنامه های مشاوره گروهی بر افزایش مهارتهای ارتباطی و اجتماعی دانش اموزان مقطع اول متوسطه دبیرستانهای امیرکبیر۱ و سلیم شیرازی شهرستان شیراز
مهرداد طباطبایی شوریجه
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0