0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر برنامه های مشاوره گروهی بر افزایش مهارتهای ارتباطی و اجتماعی دانش اموزان مقطع اول متوسطه دبیرستانهای امیرکبیر۱ و سلیم شیرازی شهرستان شیراز
نویسندگان :
مهرداد طباطبایی شوریجه
1
1- دانشگاه بوشهر
کلمات کلیدی :
آموزش مهارتهای اجتماعی ارتباطی،مسئولیت پذیری،سازگاری با مدرسه
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی ارتباطی بر مسئولیت پذیری و سازگاری با مدرسه در دانش آموزان دوره اول متوسطه بود جامعه آماری این پژوهش شامل ۱۰۰ نفر از دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه دبیرستان امیرکبیروسلیم شیرازی شهر شیرازدر سال 1402 های این پژوهش از استخراج پرسشنامه مسئولیت پذیری روان شناختی کالیفرنیا (مگارگی (۱۹۷۲) و پرسشنامه سازگاری دانش آموزان سینها و سینگ (1993)به دست آمد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی از میان دانش آموزان مذکور تعداد ۶۰ نفر به طور کاملا تصادفی انتخاب و در دو گروه ۳۰ نفره آزمایش و کنترل قرار داده شدند گروه آزمایش ۸ جلسه ۹۰ دقیقه ای آموزش مهارتهای اجتماعی ارتباطی را دریافت کرد و به گروه کنترل هیچ آموزشی در این خصوص ارائه نشد. داده های این پژوهش در دو بخش توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت در بررسی توصیفی شاخصهای آماری توصیفی یعنی محاسبه فراوانی میانگین و انحراف استاندارد برای هر دو گروه گروه آزمایش و کنترل انجام گرفت و برای بررسی آمار استنباطی نیز از تحلیل کوواریانس ANCOVA استفاده شد. نتایج کلی پژوهش نشان داد که آموزش مهارتهای اجتماعی ارتباطی به طور معناداری باعث افزایش مسئولیت پذیری و سازگاری با مدرسه در دانش آموزان می.شود به عبارت بهتر با شرکت در جلسات آموزش مهارتهای اجتماعی ارتباطی سطوح مسئولیت پذیری و سازگاری با مدرسه در دانش آموزان افزایش می بابد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه خودکارآمدی و خلاقیت معلمان با روحیه پژوهشی دانش آموزان شهرستان تربت حیدریه
نرگس عظیمی بکاولی - حسین مومنی مهموئی
تاثیر آموزش هنرهای تجسمی بر حافظه کوتاه مدت دانشآموزان ابتدایی
رضا براری - سید رضا هاشمی تروجنی - یاسر نوری
تحلیلی بر نقش انگیزه شغلی معلمان در آموزش و یادگیری
حمیده کلانتری
مقایسه امنیت روانی و عزتنفس دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار با آموزش مجازی در دوران کرونا
طاهره دوستی کرقند
در جستجوی سبک مناسب مدیریت کلاس درس
سیامک صادقی - داود غلامی
بررسی حدود کارکردهای زبان و زبان آموزی در فرایندهای تربیتی
مهسا دائمی
نقش معلم درمقابل نقش دانش آموزان در فرایند بهبود روند آموزش
مرتضی حصاری - نورخدا خزایی - مهدیه عمادی نوری
تاثیر روش های تدریس در آموزش پایدار فراگیران
علیمحمد فلاح اندواری
شناسایی و اولویت بندی محرک ها و موانع پیش روی خصوصی سازی در مجموعه های ورزشی شهر تهران
سیدحسین علوی - برانوش نیک بین - ساسان سهرابی جورشری
بررسی فعالیت های فوق برنامه در دانشگاه فرهنگیان و تاثیر آن بر دانشجو معلمان
سیده بتول حسینی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0