0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
Iranian Novice versus Experienced EFL Teachers’ Perceptions about Teaching Vocabulary; Tracing professional development in their Narrations
نویسندگان :
Zahraossadat Mirsanjari
1
Fatemeh Rostami
2
1- دانشگاه سمنان
2- دانشگاه خزر محمودآباد
کلمات کلیدی :
Attitudes،Experienced Teachers،Novice Teachers،Professional Development
چکیده :
Abstract This study was to make a comparison between two groups of Iranian novice versus experienced EFL teachers’ perceptions and practices on their professional development regarding teaching vocabulary. Moreover, the researchers attempted to consider the trace of teacher professional development in the narration of both novice and experienced teachers. Ten EFL teachers were selected as novice teachers with less than five years of teaching experience and ten teachers were selected as the experienced teacher with more than twenty years of teaching experience. A structured interview was applied to determine and compare novice and experienced teachers’ attitudes toward professional development based on teaching vocabulary. The content analysis was used to analyze the collected data. The results indicated that there were differences in the attitudes of novice and experienced teachers on different issues such as experience, attending various conferences, reading books and various articles. The study also revealed that some experienced teachers did not pay attention to their personal development while novice teachers indicated more attention and concern on their professional development. The study presented a number of implications for language teachers and curriculum designers on the issue of professional development.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش تفکر خلاق و تفکر انتقادی در یادگیری دانش آموزان
مائده نورالهی فومشی - الهه یوسفی - زهرا وسگری
اثر بخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی و اضطراب ریاضی دانش آموزان دوره ابتدایی مبتلا به نارسایی خوانی ناحیه 2 شهرستان ساری
نسرین نبوی - میثاقه کاشی سرخی - لیلا آهنگر بهان - فاطمه زارع
اثربخشی آموزش ماهر ارتباطی بر اضطراب نوجوان در محیط های اجتماعی
امیرعباس بابکیان پور - مائده اشرفی
تأثیر معلمین و محیط مدرسه در ارتقاء و توسعه سلامت اخلاقی و روانی دانش آموزان
معصومه صالحی میر
بهینه سازی تحلیل مولفههای اصلی با الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات برای تشخیص چهره
محمدرضا فدوی امیری - طاهره فرضی بابلی
بررسی نقش ذهن آگاهی بر سلامت روان و تنظیمات هیجانی دانش آموزان
امیرحسین اسماعیلی - فاطمه پورمند
ضرورتها و الزامات آموزش کارآفرینی در نظام آموزشی بهعنوان کلید توسعه پایدار
سیما سیمیاری - مهرزاد باروج کیاکلایی - پریسا کرد ناییج
تحلیل محتوای برنامه درسی فارسی سال پنجم وششم ابتدایی بر اساس شاخص مک لافلین
احسان عمویی اسرمی - خدیجه عباسی رستمکلاته - نسیم منصوری
بررسی روش تدریس ایفای نقش در تدریس درس انسان و محیط زیست
شبنم محمودی - الناز خلیلی
بررسی تأثیر آموزش ریاضی با رویکرد آموزشی بر اساس متغیرهای شادی و اضطراب در دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر هچیرود
زینت علی کلاری - رقیه بهبودی - کبری مهدیزاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0