0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی روش تدریس ایفای نقش در تدریس درس انسان و محیط زیست
نویسندگان :
شبنم محمودی
1
الناز خلیلی
2
1- آموزش و پرورش
2- آموش وپرورش
کلمات کلیدی :
انسان و محیط،ایفای نقش،شهروندی
چکیده :
امروزه کشور ما مانند سایر مناطق کره زمین با چالش های زیست محیطی مختلفی از کاهش ذخایر طبیعی، بخصوص منابع آب، خاک، نابودی جنگل ها و انواع مختلف آلودگی ها گرفته تا تغییرات اقلیمی روبرو است. لذا آموزش شهروندانی آگاه، حساس و مسئولیت پذیر نسبت به مسائل زیست محیطی شایان توجه است. از آنجایی که تربیت چنین شهروندانی از آموزش و پرورش شروع می شود، .نظام آموزشی در راستای این هدف کتاب انسان و محیط زیست را تالیف کرده است. این کتاب نه تنها زمینه را برای آشنایی دانش آموزان بامسائل زیست محیطی فراهم می کند بلکه تلاشی در جهت تربیت شهروندانی مسئول به وظایف شهروندی است. جذاب بودن مطالب بخصوص تدریس پویا و فعال به شکلی که دانش آموزان را درگیر موضوعات درسی نمایددر تدریس هر درس امری بدیهی است. یکی از روش های تدریس که در آن به دانش آموزان این امکان را می دهد تا درس را به روش حل مسئله و دید انتقادی بیآموزند روش ایفای نقش است. چرا که در این روش می توان دانش آموز را در موقعیت های زندگی واقعی در مواجهه با مسائل زیست محیطی قرار داد سپس آنها راتشویق به حل مسئله با دیدی انتقادی کرد. به این ترتیب زمینه برای نهادینه شدن فهم مسائل زیست محیطی و دغدغه مندی آنها نسبت به این مسائل فراهم می شود
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بهینهسازی با استفاده از نقاط اکسترمم مطلق
محمود داورزنی - محمد یوسف احمدی
تاثیر وجدان کاری بر هویت سازمانی با نقش میانجی تنبلی اجتماعی (مطالعه موردی مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان آمل)
فرهاد رضوانی - نادی علیزاده
برنامه ریزی استانداردسازی محیط آموزشی متناسب با آموزش پیش دبستانی
زهرا شعبانی - مهدی حسین زاده
ارتباط بهداشت و سلامت روانی معلمان تربیت بدنی استان مازندران
سیده معصومه مهدی زاده - مهتاب سمیعی
رابطه عوامل خانوادگی بر سطح خودمراقبتی کودکان 7 تا 11 ساله
پردیس حیدری
باز خوانی منظومه ی لیلی و مجنون نظامی با رویکرد طبیعت گرایی
طیبه امینی ونکی
اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر افسردگی دانش آموزان پسر تک والد
مسعود طالبی شلیمکی - مسعود نوری چراتی - پژمان بریمانی
فنآوری های نوین و تاثیرات شگرف آن برآموزش و تدریس اثربخش
زهرا کاظمی
بررسی نقش تربیتی و هدایتگری معلم از دیدگاه اسلام
مریم شورج سمائی - هانیه جعفرنیا صومعه سرایی - فاطمه فتاحیان
چگونه توانستم با تلفیق درس و بازی دقت ،توجه و تمرکز دانش آموزان را به یادگیری افزایش دهم؟
سیده ریجانه هاشمی - مجید الیاسی کلهودشتی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0