0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش طرح همیار مشاور در کاهش آسیب های اجتماعی
نویسندگان :
فاطمه کشوری محبوب
1
1- آزاد چالوس
کلمات کلیدی :
طرح همیار مشاور، آموزش همتا، آسیب اجتماعی
چکیده :
مطالعه حاضر با هدف تعیین نقش طرح همیار مشاور در کاهش آسیب های اجتماعی انجام شد. طرح آزمایشی پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه مورد مطالعه عبارت بودند از تمامی دانش آموزان مدارس متوسطه شهر چالوس. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس 30 دانش آموز انتخاب شدند که بر اساس نمرات مقیاس نگرش به آسیب های اجتماعی نمرات پایینی کسب کرده بودند و غربالگری شده بودند و به طور مساوری در دوگروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. سپس فرایند مداخله مشاوره طرح همیار به وسیله یک دانش آموزش همیار آموزش دیده توسط روان شناس بالینی به صورت جلسلات مشاوره فردی 45 دقیقه ای، طی دو ماه برای افراد گروه آزمایش انجام شد و گروه کنترل در لیست انتظار قرار گرفت. پس از اتمام جلسات مشاوره به دانش آموزان گروه آزمایش، تمامی دانش آموزان شرکت کننده در مطالعه به سوالات مقیاس نگرش به آسیب های اجتماعی پاسخ دادند (مرحله پس آزمون). نتایج تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تی زوجی نشان داد میانگین در گروه اول (پیش آزمون) پایینتر از گروه دوم (پس آزمون) است (05/0 > P) در نتیجه طرح همیار مشاور موجب افزایش نگرش به آسیب های اجتماعی شد. بنابراین می توان از طرح همیار مشاور در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در گروه های دانش آموزی بهره گرفت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تأثیرکیفیت زندگی کاری بر استرس، فلات زدگی و فرسودگی شغلی (مورد مطالعه: آموزش وپرورش شهرستان محمودآباد)
شهلا زرجام
THE DESCRIPTION OF LINEARLY RIEMANNIAN, SUB-GAUSSIAN, SIMPLY GAUSSIAN PATHS
Kianoosh Sabzipour
On the Association between Emotional Intelligence and Burnout Syndrome: The Case of Iranian EFL Teachers
Maryam Soleimani - Zahra Aghazadeh
بررسی تاثیر سطح سواد والدین در وضعیت آموزشی و علمی دانش آموزان
نسا گلپایگانی
هوش مصنوعی و راهکارهای نوین ایجاد امنیت سایبری
لیلا رضائی - آناهیتا زکوی
بررسی رابطه بین تنیدگی اخلاقی و خودکارآمدی معلمان با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان متوسطه شهرستان چالوس
کلثوم جعفری - طاهره سام دلیری - خدیجه خیردوست
تاثیر هنر درمانی گروهی بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر
پروین قنبرلو - فاطمه عماری - محمد عماری
چگونه تدریس علوم پایه سوم
باقر تسلیمی - محمود علیزاده - احمد قاسمی - ساره کاسگری - زینب نبی زاده
نقش سواد عاطفی در پیشبینی خودکارآمدی نوجوانان در همهگیری کووید-19
محمد حیاتی - زرین رسولی - رویا طالبی
رابطه هوش هیجانی با تاب آوری و عملکرد شغلی معلمان آموزش و پرورش ناحیه دو ساری
صدیقه امیری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0