0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی نوآوری و مدیریت دانش با نقش میانجی توانمندسازی در معلمان تربیتبدنی شهر اصفهان
نویسندگان :
فائزه بسحاقی نیا
1
پریسا میرجانی
2
مهدیه باستانی
3
زهرا محمدی زواره
4
1- اداره کل آموزش و پرورش اصفهان
2- اداره کل آموزش و پرورش اصفهان
3- اداره کل آموزش و پرورش اصفهان
4- اداره کل آموزش و پرورش اصفهان
کلمات کلیدی :
نوآوری سازمانی ، مدیریت دانش، توانمند سازی کارکنان
چکیده :
هدف از انجام این تحقیق بررسی نوآوری و مدیریت دانش با نقش میانجی توانمندسازی در معلمان تربیتبدنی شهر اصفهان بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه معلمان تربیتبدنی شهر اصفهان بود؛ که بر اساس اطلاعات مندرج در کارگزینی اداره آموزشوپرورش شهرستان اصفهان، 1123 نفر بودند. نمونه آماری مطابق با جدول مورگان برابر با 291 نفر محاسبه شد. ابزار جمعآوری اطلاعات سه پرسشنامه که شامل : پرسشنامه نوآوری سازمانی جرفی و همکاران (2013)، پرسشنامه مدیریت دانش بر اساس نظریهی نوناکا (1995) و پرسشنامه توانمند سازی کارکنان اسپریتزر و میشرا (1992) بود که ضرایب پایایی پرسشنامهها نوآوری سازمانی (92/0) و مدیریت دانش (88/0) و توانمند سازی کارکنان (82/0) محاسبه گردید. تجزیهوتحلیل اطلاعات با تحلیل رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرمافزار SPSS نسخه 24 انجام شد. نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین نوآوری سازمانی با مدیریت دانش و توانمند سازی کارکنان معلمان تربیتبدنی شهر اصفهان رابطهی معناداری وجود دارد. با توجه به ضریب تعیین 19 درصد از واریانس متغیر ملاک (نوآوری سازمانی) بهوسیله متغیر پیشبین (توانمند سازی کارکنان) پیشبینی میشود. همچنین با توجه به ضریب تعیین 34 درصد از واریانس متغیر ملاک (مدیریت دانش) بهوسیله متغیر پیشبین (توانمند سازی کارکنان) پیشبینی میشود. در نتیجه نوآوری سازمانی ظرفيت يا فرايندهاي درون سازماني براي نگهداري يا بهبود عملكرد سازمان را ارتقا می دهد و براي همگام شدن و توانمند سازی کارکنان بايد با ايجاد جو آموزش سازماني مطلوب در راستای توسعه نوآوری و دانش سازمانی گام برداشت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی روند انتخاب مدیران مدارس آموزش و پرورش در استان مازندران
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری - عذرا بیگم هژبری
ارائه کدهای اخلاقی مبتنی برارزشهای فردی در جهت تصمیم گیری اخلاقی
فاطمه روحی
مروری بر موانع و چالش های پیش رو در مدارس هوشمند
سلمان حیدری - نرجس سلیمانپور - محمدرضا حیدری
بررسی تاثیر رویکرد سنجش برای یادگیری در روش ساخت گرایی بر پیشرفت دانش آموزان در ریاضیات
فاطمه یوسف زاده درزی
تاثیر فناوریهای نوین آموزشی بر بهبود یادگیری دانش آموزان پیش دبستانی
مرضیه رستمی
بررسی تاثیر رفتارهای نظارتی، انضباطی و سختگیرانه والدین بر وضعیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی
معصومه شهسواری - سحر مقصودیان
بررسی تطبیقی بن مایه های مشترک عاشقانه در داستان «خسرو و شیرین» نظامی و «اصلی و کرم» آذربایجان
حسین قاسمی زاده
راهکارهای توانمند سازی دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی از دیدگاه مدیران مدارس دخترانه استان مازندران
طاهره مداح - شهلا اسکندری - میترا رضازاده
مدلهای رویکرد سازندهگرایی و تبیین دلالتهای تربیتی آن
محمد باقری دادوکلایی - مژگان جلالی کلکناری
پیش بینی عملکرد شغلی معلمان بر اساس رهبری تحول گرا و فرهنگ سازمانی
فاطمه رضوی راد - فرزانه سفری - مهدی عالیشاه
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0