0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر شاخص های رشد خلاقیت معلمان در مدارس ابتدایی استان مازندران
نویسندگان :
فرشته چاری سرستی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی ساری
کلمات کلیدی :
فن آوری اطلاعات و ارتباطات، شاخص های رشد خلاقیت، معلمان
چکیده :
ورد فن آوری اطلاعات و ارتباطات به عرصه آموزش و پرورش، تغییرات و تحولاتی را ایجاد نموده است. تغییر نقش ها، ایجاد مسئوولیت های جدید و ایجاد تغییرات پی در پی، همگی از تأثیر حضور این فن آوری در نظام های آموزشی است. می توان گفت که آموزش از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات دچار تغییراتی می شود به لحاظ این که معلمان ماهر و خلاق در کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بهتر می توانند دانش آموزان را به سمت یادگیری بهتر و مفیدتر هدایت کنند. شک نیست که این فناوری ها، فرصت های فراوانی برای ایجاد محیط های یادگیری فراهم می آورند. این در حالی است که وقتی دانش آموزان به فناوری دسترسی آسان داشته باشند، شرایط برای طرح های خلاقانه آن ها فراهم می شود. بیشتر احتمال می رود که مهارت و دانش آن ها فزونی یابد. با توجه به این که شادکامی و خلاقیت و بررسی تأثیر آن، بر جنبه های گوناگون زندگی افراد، یکی از اهداف و وظایف دولتی است؛ بنابراین خلاقیت به عنوان یک استعداد بالقوه، نیازمند توجه و پرورش است. چرا که به کارگیری این استعداد، به خلق ارزنده ترین آثار در حوزه های علمی، هنری و اجتماعی می انجامد. با توجه به تداعی مثبت تفکر خلاق به عنوان یک مهارت در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات پژوهشگر تلاش دارد تا به بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر شاخص های رشد خلاقیت معلمان در مدارس ابتدایی استان مازندران بپردازد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر مدیتیشن بر یادگیری ریاضی دانشآموزان پایه هفتم
زهرا عبدی
روش های نوین در آموزش جغرافیا
مبین رئوفی - رسول شریفی نجف آبادی
تأثیر کلاس درس معکوس بر نتایج یادگیری دانش آموزان
صغرا شوریده - مریم شاهوند - سکینه یعقوبی بصیر
بررسی عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش اموزان
حسین برزکار باغلوئی - خدیجه فرضی - مریم منصورپور
بررسی سیمای حضرت آدم (ع) از دیدگاه مولانا در مثنوی معنوی
فاطمه بهار
کارآفرینی و کسب و کار در بستر خانواده
مرضیه حیدری - زهرا امیری - ابوالفضل اکبری کردشولی
چشم اندازی به بخشی از نارسایی های تفاسیرقرآن کریم
جعفر کارگزار
Academic challenges of nursing PHD students: A Systematic Review
Leila Ghanbari Afra - Ali Nourmohammadi - Leila Taheri
بررسی تأثیر هوش مصنوعی در فرآیند تعلیم و تربیت
فاطمه حاجی پور اسی - آرزو رنجبر - حوا ابراهیمی
نمره دهی مبتنی بر فرآیند تدریس حل مسئله
مهناز خنیفر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0