0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر کلاس درس معکوس بر نتایج یادگیری دانش آموزان
نویسندگان :
صغرا شوریده
1
مریم شاهوند
2
سکینه یعقوبی بصیر
3
1- دانشگاه پیام نور دزفول
2- دانشگاه پیام نور اندیمشک
3- دانشگاه یزد
کلمات کلیدی :
کلاس درس معکوس،جلوه،دانش آموزان،معلمان
چکیده :
در کلاس های برعکس (FCs ) ، آموزش قبل از کلاس انجام می شود. این مطالعه شواهد اثربخشی کلاسهای درس معکوس را در مقایسه با آموزش سنتی مرور میکند و اثرات FCs را بر نتایج یادگیری دانشآموزان بررسی میکند. در مجموع 14بررسی منظم و متاآنالیز (شامل 699 مطالعه از سال 2010 تا 2022) مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که FC با طبقه بندی رشد اصلاح شده مطابقت دارد و تأثیرات مثبتی بر فعالیت های یادگیری دانش آموزان مانند عملکرد تحصیلی، انگیزه یادگیری و مشارکت، تعامل اجتماعی، مهارت های یادگیری خودراهبر، یادگیری مبتنی بر مغز، یادگیری مبتنی بر مشکل، چندگانه دارد. هوش، درک دانشآموز، مشارکت دانشآموز، نگرش دانشآموز و کاهش اضطراب دانشآموز است. از سوی دیگر، یک متاآنالیز از 271 مطالعه نشان داد که تأثیر اندکی FC بر یادگیری و اثرات آن بر رضایت دانشآموز نیز کوچک بود. در این میان، چالشهایی نیز شناسایی شد، از جمله چالشهای دانشآموزان (عدم انگیزه دانشآموز برای تماشای سخنرانیهای ویدیویی از پیش ضبطشده)، برای معلمان (نیاز به آمادگی بیشتر، مشکل در کنترل فعالیتهای پیشکلاسی دانشآموزان) و چالشهای فنی (مشکل تکنولوژی و دسترسی به اینترنت) است. اگرچه کلاسهای درس معکوس جایگزینهای مؤثری در آموزش و یادگیری هستند، شواهد هنوز برای نتیجهگیری از مزایای FC نسبت به رویکرد سنتی کافی نیست، و کلاسهای درس معکوس ممکن است برای هر دوره، معلم یا دانشآموزی مناسب نباشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر الگوریتم های فراابتکاری وبررسی آنها
محراب شکروی
آموزش برنامه تابآوری پنسیلوانیا و اثربخشی آن بر گرایش به خودکشی در نوجوان دختر متواری از منزل: یک مطالعه اقدام پژوهی
مهدی شمالی احمدابادی - عاطفه برخورداری احمدآبادی
محاسن و معایب آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه ها
منصوره توسلی - الهه محمدیان - اکرم رضایی - فهیمه عبدالهی
بررسی شیوه های نوین تدریس(تکنولوژی آموزشی) و تاثیر آن بر یادگیری در دانش آموزان مقطع ابتدایی استان فارس
هادی محمد صادقی
بررسی تاثیرتشویق در افزایش یادگیری دانش آموزان
امید مرادی شورکایی - فاطمه زال نژاد - سارا سادات هاشمی
واکاوی رعایت عناصر مدل رفتار اطلاعیابی ویلسون در کتابخانه های دیجیتال دانشگاه های علوم پزشکی ایران
صفیه طهماسبی لیمونی - فاطمه ولی پناه فیروزجائی - ابراهیم علیجانزاده سرستی - هوشنگ علی اصغری جلودار
تأثیر یک دوره فعالیت بدنی بر افسردگی در دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق مبتلا به پُرخوری عصبی
ساجده فدائی ریحان آبادی - حسن عموزاد مهدیرجی - مرتضی پریچهره
بررسی رابطه سبک رهبری خدمتگزار مدیران با یادگیری سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی
الهام حاجی پور - محمد شاهین فر - تکتم مطلبی پور - اعظم مصلحی
بررسی چگونگی تأثیر فضای مجازی بر شکلگیری هویت فردی و فرهنگی نوجوانان
افشین گهواره بند - مرتضی مهری
اثر بخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر فرسودگی تحصیلی دانش آموزان در دوران پسا کرونا
نیره محمدی - نجمه عباسی - اشرف مختاری - اسماعیل مردانی زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0