0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اهمیت بکارگیری یادگیری ترکیبی در تدریس معلمان
نویسندگان :
مهناز خنیفر
1
سید فرحان حرمشاهی
2
1- آموزش و پرورش
2- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
یادگیری ترکیبی، کلاس معکوس، آموزش الکترونیکی
چکیده :
این تحقیق بر یادگیری ترکیبی به عنوان یک رویکرد شناختی نوین صورت گرفته است. معلمان تصور می کنند دانش کاربردی خود را از یادگیری معلوماتی دارند، اما آنها در واقع فاقد آموزش ویژه ای هستند. نتایج نشان می دهد که بخش بزرگی از معلمان به دلیل عدم آگاهی از سبک های آموزش الکترونیکی و دلهره نسبت به شیوه های نوآورانه از آن استفاده نمی کنند. بنابراين با وجود مزايا و معايب هر دو روش آموزشي، متخصصان امور آموزشي سعي مي کنند تا روش هاي مختلف را با هم ترکيب کنند و معتقدند که يادگيري ترکيبي، يک رويکرد اثربخش براي حل اين مشکلات است. از جمله مزایای بکارگیری این روش می توان به بهبود استقلال، مشارکت، تعامل و انگیزه دانش آموزان و همچنین رضایت معلمان ازآن اشاره کرد. هدف مقاله حاضر معرفي رويکرد يادگيري ترکيبي و بررسي ميزان اثربخشي آن در فرآيند آموزش است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش مهارت های اجتماعی، زندگی و ارتباطی دانش آموزان
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی
نقش شادی و نشاط در محیط مدرسه و سلامت روان دانشآموزان
شایسته محجرخیری - مهدیه تیرگرفاخری - سمیه محسنینژاد درکابیوری
طراحی و شبیه سازی تقویت کننده عملیاتی ولتاژ پایین با افزایش هدایت انتقالی طبقه ورودی به روش راه انداز بدنه
علی شعبانی - حامد شعبانی
بررسی دیدگاههای انتقادی در بحث روش تدریس
سمانه شاه حسینی
بررسی نقش شیوههای فرزندپروری در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشآموزان نوجوان
محدثه ملکزاده فیروزآبادی - خدیجه زارعی محمودآبادی - مریم زارعی محمودآبادی
تاثیر روش های نوین تدریس در میزان یادگیری لغات زبان انگلیسی در دانش آموزان پایه هفتم: تجربه ای عملی
سید بهنام علوی مقدم - مهدیه افراسیابی
بررسی میزان توانمندی آموزگاران در استفاده از تکنولوژی های نوین آموزشی در مدارس غیردولتی از دیدگاه مدیران و همکاران
کاظم دلروز
سواد رسانه ای بزرگترین چالش مدارس امروز
سمیه خوراشاهی - تقی ایمانی - ذکیه برهان
بررسی نقش آموزشهای تلفیقی وخلاقانه در نگرش های دانش آموزان
بهمن سعیدی پور - ندا خداداده
عوامل موثر بر مدیریت پیش کنشی در معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران
مهدی نادری - بهزاد باقریان - رضا آرامش - حسن جعفری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0