0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی نقش شیوههای فرزندپروری در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشآموزان نوجوان
نویسندگان :
محدثه ملکزاده فیروزآبادی
1
خدیجه زارعی محمودآبادی
2
مریم زارعی محمودآبادی
3
1- پردیس فرهنگیان فاطمه الزهرا یزد
2- دانشگاه یزد
3- دانشگاه پیام نور میبد
کلمات کلیدی :
اضطراب اجتماعی،فرزندپروری،دانشآموزان
چکیده :
پژوهش حاضر، با هدف بررسی نقش شیوههای فرزندپروری در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشآموزان نوجوان انجام شد. مطالعه حاضر از نوع پژوهشهای توصیفی همبستگی و از لحاظ هدف از نوع پژوهش های کاربردی است. جامعه آماری پـژوهش متشکل از کلیه دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه میبد بود. نمونهگیری به روش خوشهای انجام شد و ۳۰۰ دانشآموز به عنوان نمونه انتخاب شدند. شرکتکنندگان به پرسشنامههای اضطراب اجتماعی جرابک (1996) و سبک فرزندپروری ادراک شده گرولینک و همکاران (1997) پاسخ دادند. دادهها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و با بهرهگیری از نسخه ۲۶ نرمافزار SPSS تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین ابعاد اشتغال مادر به فرزند، حمایت از خودمختاری فرزند از طرف مادر و گرمی مادر با اضطراب اجتماعی دانشآموزان رابطه منفی معنیداری وجود دارد (01/0>P). نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد اشتغال مادر به فرزند، حمایت مادر از خودمختاری و گرمی مادر سهم معناداری در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشآموزان دارند (01/0>P). همچنین حمایت مادر از خودمختاری سهم بیشتری در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشآموزان داشت. این یافتهها نقش شیوههای فرزندپروری در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشآموزان را تائید میکند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش از طریق بازی و معایب و محاسن آن
امینه سادات ترحمی
تاملی بر شخصیت شناسی موکلین
حسین صیاد
چگونه توانستم با استفاده از محبت و دادن فرصت در پاسخها رفتار اضطرابی و نگرانی دانشآموز خود سمیرا را حل کنم و باعث پیشرفت تحصیلی او شوم.
لیلا صالحی - سمیه مصطفوی - زهرا علی پور - الهه عباسی
تاثیر E-learning در بهبود وضعیت آموزشی در دانشگاهها ومدارس
مژگان صنعتگران
آسیب شناسی روش تربیتی مسلّط بر کودکان و نوجوانان در مدرسه از منظر رمانتیسم اخلاقی (نگاهی به بخشهای نخست معلم نقاشی ما اثر سهراب سپهری)
سارا ذبیحی - سید طاهر قادری
بررسی تعداد عناصر مشاهده پذیر در متن درس دوم فارسی پایه چهارم (کوچ پرستو ها) و مقایسه با متن درس اول
علیرضا سلطانی نظیر - رباب توپا اسفندیاری
چگونه توانستیم با استفاده ازکتاب الکترونیک، یادگیری را در دانش آموزان چندپایه بهبود بخشیم؟
سپیده شیرزادپور - طاهره عقدکی
نقش کلاس های آموزش الکترونیکی برشیوه تدریس معلمان
محمدمهدی ادبی - سیدمحمدحسین موسوی نژاد - سیدنظام حسینی مرزناکی
بررسی و تبیین کارکردهای فضای مجازی در تربیت غیر رسمی دانش اموزان
مجتبی ابراهیمی - امیر حسین هراتی خالص - علیرضا راشکی قلعه نو
ارزیابی آسایش حرارتی در فضاهای آموزشی مورد خراسان شمالی شهرستان سنخواست
زهرا لعل سازگار - محمد باعقیده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0