0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی نقش آموزشهای تلفیقی وخلاقانه در نگرش های دانش آموزان
نویسندگان :
بهمن سعیدی پور
1
ندا خداداده
2
1- دانشگاه پیام نور
2- دانشگاه آزاد اسلامی
کلمات کلیدی :
آموزش تلفیقی، یادگیری، روحیه رقابت همکاری، نگرش های صمیمانه
چکیده :
هدف از این تحقیق بررسی نقش آموزش تلفیقی برمبنای بازی های گروهی برمیزان یادگیری ،روحیه رقابت – همکاری و نگرش های صمیمانه در درس علوم تجربی است. این تحقیق از لحاظ نتایج کاربردی و از حیث اجرا نیمه تجربی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پایه هفتم دوره متوسطه اول که در سال تحصیلی 95-1394 در منطقه بیستون کرمانشاه مشغول به تحصیل می باشند. نمونه این تحقیق 40 دانش آموز می باشد که به روش نمونه گیری خوشه ای در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و شاهد گمارده شدند. ابزار اصلی گردآوری داده ها پرسشنامه های نگرش صمیمانه و حس رقابت و همکاری و همچنین نمره معدل دانش آموزان بود. روایی پرسشنامه های تحقیق با توجه به استاندارد بودن آنها مورد تأیید بود و برای بررسی پایا بودن آنها از روش آلفای کرونباخ بهره گرفته شد.تجزیه و تحلیل داده ها در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت در بخش آمار توصیفی به توصیف ویژگی های نمونه آماری درقالب شاخص های گرایش مرکزی مانند میانگین،میانه،نما و شاخص های پراکندگی مانند واریانس ،انحراف معیار و جداول و نمودارهای توزیع فراوانی پرداخته شدودر آمار استنباطی از آزمون پارامتریک Tوتحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج آزمون تی مستقل نشان داد که آموزش تلفیقی برمبنای بازی های گروهی بر یادگیری، روحیه رقابت و همکاری و نگرش های صمیمانه دانش آموزان تأثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر مدیریت استراتژیک نیروهای انسانی بر بهبود کارایی و عملکرد کارمندان شهرداری (توسط تحلیل سلسله مراتبی AHP)
نسرین سیمائی
مروری بر رویکرد آموزش ترکیبی: ارتقاء آموزش و یادگیری حضوری از طریق آموزش الکترونیک
فاطمه علی پور زاغمرزی
نقش ادبیات کودک در رشد زبان و مهارتهای ارتباطی دانشآموزان ابتدایی
سهیلا بیگدلی - فاطمه بیگدلی
تحلیل الگوهای ارزشیابی آموزش از راه دور و معرفی الگوی آشکار شونده به عنوان الگوی مناسب
خدیجه علی آبادی - رضا پاشا
مروری بر حسگرهای بیسیم با قابلیت برداشت انرژی از فرکانس های رادیویی
محمد باعث
بررسی آلودگی های آب تالاب ها و مدیریت حفظ و نگهداری آنها
مریم بادبر - حمید رضا رضایی روشن - سید جواد مومنی
فناوری واقعیتافزوده گامی درجهت بهبود یاددهی و یادگیری ریاضیات مدرسهای
فرشته فتحی - محمد جواد اسلام پور - مهدیه اجدادی
اثر بخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی و اضطراب ریاضی دانش آموزان دوره ابتدایی مبتلا به نارسایی خوانی ناحیه 2 شهرستان ساری
نسرین نبوی - میثاقه کاشی سرخی - لیلا آهنگر بهان - فاطمه زارع
بیانیه شیکاگو، به سوی بهبود نظریه برنامه درسی
مهسا رضائی
بررسی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) واختلالات یادگیری دانش آموزان پایه اول ابتدایی دبستان کوثر و نحوه تشخیص و ارائه راهکار برای حل آن
مرضیه دارابی - احمد دارابی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0