0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم برای تدریس مطالعات اجتماعی پایه چهارم به صورت مجازی روش تدریس مناسبی پیدا کنم ؟
نویسندگان :
سارا کریمی
1
محسن اکبری
2
1- دانشگاه فرهنگیان - پردیس شهید صدوقی کرمانشاه
2- دبستان شهید بهرام آبادی-کرمانشاه
کلمات کلیدی :
قدام پژوهی ، مطالعات اجتماعی ، روش تدریس ، دانش آموزان پایه چهارم ، تربیت اجتماعی
چکیده :
امروزه تربیت اجتماعی و آماده ساختن افراد برای زندگی در اجتماع به یکی از مهمترین نیازهای تعلیم و تربیت مبدل شده است. از این رو برنامه درسی مطالعات اجتماعی به دلیل ویژگی ها و ماهیت آن ، جایگاه خاص و مهمی در میان برنامه های درسی از منظر تربیت اجتماعی و آموزش مهارت ها و صلاحیت های مورد نیاز اجتماعی دارد و تلاش میشود هدف از پژوهش حاضر ، یافتن روش تدریس مناسب برای درس مطالعات اجتماعی در کلاس ۴۰۱ ، با روش اقدام پژوهی می باشد چراکه روش تدریس نامناسب باعث به وجود آمدن حس بی رغبتی در دانش آموزان و افت تحصیلی آنان در این درس شده است. در طی این پژوهش ، به منظور گردآوری اطلاعات از فنون مشاهده ، مصاحبه و بررسی اسناد و مدارک استفاده نمودم. جامعه آماری و نمونه آماری این پژوهش ، تعداد 36 نفر دانش آموز هستند که در کلاس 401 دبستان شهید بهرام آبادی در پایه چهارم تحصیل می کنند. پس از گردآوری اطلاعات و بررسی آنها ، با کمک مطالعه منابع معتبر و مشورت با افراد صاحب نظر ، راه حل هایی تحت عنوان : ارجاع دادن معلم به مطالعه منابع ، توصیه به معلم برای مشورت با همکاران خود ، مشاهده ویدیو تدریس های معلمان نمونه ، گذراندن دوره های ضمن خدمت ، کمک گرفتن از مشاور و... را یافتم و پس از اجرا و ارزیابی تعدادی از آنها ، متوجه شدم که مشکل مذکور حل شد و معلم روش تدریس های مناسبی را برای تدریس مطالعات اتخاذ کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بازستانی انرژی و نشاط( ریکاوری ) معلمان خط مقدم ( دوره اول مقطع ابتدایی ) و خلق آموزش چهره به چهره پویا برای دانش آموزان همان مقطع در دوران پسا کرونا، و نقش آن در آیندهی کاری- تحصیلی دو گروه فوق
حسنیه قاضی زاده - پرویز قراگوزلی
روش های مختلف مدیریت استرس جهت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
سمانه امیری - فوزیه کاکولاریمی - سمیه امیری - سیده محترم محسنی - نجمه رجبی بیجاربنه
رابطه تشویق و تنبیه با یادگیری دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در درس ریاضی در مدارس شهرستان اسلامشهر سال تحصیلی 1403-1402
مرتضی قاسمی اقدمی - مهسا پیری - زهرا میرزایی - پرستو سلیمانی
سنجش عملکرد: سنجشی کنشگر برای یادگیریِ حضوری، الکترونیکی و ترکیبی
محدثه پاک نظر - عاطفه تقوی پور - علی پاک نظر
بررسی علم داده کاوی
شکوفا مستوفی
تأثیر دست سازه ها و دست ورزی در یادگیری بهتردانشآموزان دوم ابتدایی شهرستان چالوس
سمیه رحمت پسند - خدیجه مددی - معصومه ملکپور
بررسی عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش اموزان
حسین برزکار باغلوئی - خدیجه فرضی - مریم منصورپور
تأثیر استفاده از فناوری واقعیت مجازی بر یادگیری دانشآموزان متوسطه اول در درس علوم تجربی
کوثر کاظمی فلوردی - سعید پورروستائی اردکانی - خدیجه علی آبادی
بررسی نقش خانواده و مدرسه در بزه دیدگی کودک و نوجوان
فرحناز بابویی - مریم اسدی
گذری بر پذیرش عدم قطعیت و تحمل ابهام در تعلیم و تربیت پساکرونا
هادی کازرونی شامیری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0