0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر شایستگی اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی
نویسندگان :
پژمان بریمانی
1
علیرضا اسلامی
2
سمانه دوست محمد
3
اسماعیل مردانی زاده
4
1- ازاد
2- ازاد
3- ازاد
4- دانشگاه ازاد
کلمات کلیدی :
واژه های کلیدی: درمان شناختی رفتاری، شایستگی اجتماعی، دانش آموزان دوره ابتدایی.
چکیده :
چکیده هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر شایستگی اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی و با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماري اين پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی ناحیه2 شهرستان ساری در سال 1400 بوده است. ابزار گردآوری داده ها در این مطالعه پرسشنامه شایستگی اجتماعی توسط کوهن و رسمن( 1972 ) بوده است. نمونه پژوهش حاضر شامل 30نفر از دانش آموزان پایه پنجم و ششم مدارس ابتدایی ناحیه 2 شهرستان ساری بودند که به صورت روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای مرحله ای انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل جای گرفتند و برای هر دو گروه پیش آزمون اجرا شد و سپس پروتکل درمانی برای به گروه آزمايش 8 جلسه 2ساعته درمان شناختی رفتاری ارائه شد و به گروه کنترل آموزشی داده نشد. بعد از اتمام جلسات درمان، آزمودنی های هر 2 گروه به پرسشنامه ها پاسخ دادند. یافته ها نشان داد نمرات پس آزمون گروه آزمایش در نمره شایستگی اجتماعی نسبت به گروه کنترل معنادار بوده است. بنابراین درمان شناختی رفتاری بر شایستگی اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
روش های نوین تدریس ریاضیات
علیرضا سلطانی نظیر - زهرا زمان چنسی - مهدی مرادی
تحلیلی بر ضرورت و اهمیت برنامه ریزی در دانشگاه ها
الهام صفاری - مهدی عالیشاه - سارا نصیری - پژمان تقی زاده
نقش اولیا و خانواده در آموزش و پرورش فراگیر
سیده مریم مشعشعی - جعفر نصیرناتری
اقدام پژوهی درباره چگونه می توانم به رفع بی علاقگی دانش آموزان کلاس اول کمک کنم؟
پریسا رحیمی - علی ملکی
نقش دانشگاه در آموزش خلاقیت و کارآفرینی دانشجویان
رقیه علیمردانی - محمد عباسی
ضرورت ایجاد دانشگاه نسل سوم، دانشگاه کارآفرین
مهرزاد باروج کیاکلایی - سیما سیمیاری - پریسا کرد نائیج
سنجش اثربخشی استفاده از بازی های دیجیتال در ارتقای یادگیری
زینب سقایی
چگونه توانستم حس مسئولیت پذیری نسبت به امکانات مدارس را در دانش آموزان نهادینه سازی کنم؟
حمیدرضا فریدی - ملیحه دولتی - فرهاد رجب زاده - ملک سیما عزیزی
فرهنگ و توسعه مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش
نجمه نظری دالینی
بررسی روش های سنجش در ارزشیابی کیفی – توصیفی، چالش ها و فرصت ها
فریبا سروری - سوری احمدی خطیر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0